Recenzie : Războiul macului de R.F. Kuang

Ce legătură ar putea exista între o orfană de război, care nu-i nici frumoasă și nici educată, și Academia Militară de la Sinegard, cea mai prestigioasă instituție din Imperiul Nikan? Lui Rin i s-a spus toată viața că ea nu merită mai mult decât i se oferă, iar o propunere de căsătorie ar fi un noroc neașteptat. Însă ea este capabilă de orice pentru a intra la Academie, unde se transformă treptat, nu doar într-un soldat care va răspunde noii amenințări de război, ci și în practicanta unei arte de mult uitate. După ce îl cunoaște pe unicul supraviețuitor al celui mai înfiorător genocid, Rin descoperă că invocarea zeilor poate aduce cu sine consecințe teribile…

O putere mare e întotdeuna asociată cu un pericol mare.

Diferența dintre omul măreț și cel mediocre este că primul e dispus

să-și asume riscuri.

Prima dată când am vazut-o am crezut că va fi ca Eon- Ochiul dragonului, dar m-am înșelat, e mai brutală decât cartea menționată, nu e o carte pentru toți, e plină de violență și cruzime, e inspirată din istoria Asiei de Est, războiul aduce o mare schimbare tuturor, iar ura naște monștrii. Războiul macului este o carte pe care o recomand celor care sunt pregătiți să citească o carte plină de cruzime, despre războaie, secrete, este 17+, nu de alta, dar nu toată lumea înghite acest gen de lectură. R.F. Kuang ne oferă o serie fantasy brutală, în care nimic nu e sigur, la fel ca macul, este floare, dar ce poți obține de la un mac? Drog, iar puterea e la fel, ea e ca un drog, îți oferă tot ce vrei, deși poate fi o iluzie.

— Bineînțeles că ei n-o cred, răspunse Feyrik. Eşti o orfană de război. Eşti din sud. N-ar fi trebuit să absolvi Keju. Căpeteniilor războinice le place să susţină că Nikan e o meritocraţie datorită Kejului, dar sistemul e conceput ca să-i ţină la locul lor pe săraci şi pe analfabeţi. Îi jigneşti fie şi numai prin simpla ta prezenţă.

Doar ce mai buni se duc la Academia Militară de la Sinergard, iar pentru Rin e o șansă de a scăpa de o căsătorie aranjată și de a avea un scop mai bun, cel de a-și apăra țara, dar vai ce răsturnare de situație în ultimele capitole. Dar nimic nu e ușor, e o lume dură, iar pentru unii viitoarele lupte vor fi ultimele, femeile au parte de o soartă mai cumplită decât moartea, mereu civilii au suferit cel mai mult din cauza războaielor. Fericirea nu prea există în această carte. Știu, sună foarte trist, dar așa e când alegi calea soldatului.

Prima parte din carte prezintă eforturile depuse de Rin pentru a ajunge la academie, cum a reușit să supraviețuiască în acel loc, Rin e o persoană ciudată, faptul că e orfană, crește misterul asupra ei, în ea se află o mare putere, iar pe parcurs ea învață cum să o controleze, vai de cei care se pun cu Rin, dar mai există persoane cu abilități, iar istoria lor e plină de sânge și suferință. Mai sunt pe acolo strecurate momente liniștite, puțină fericire pentru anumite personaje, dar și când vin momentele alea…vai de capul lor, mi-a fost tare milă de ei. Încet, încet elementele fantasy încep să își facă apariția. Rin află și de adevărata ei origine, iar ea profită de asta, cine n-ar profita. Se întâmplă foarte multe în această carte, mie mi s-a părut că abia în partea a doua încep să se miște lucrurile. E ca un fel de Mulan, dar varianta brutală, unde moartea apare mai mereu, iar zeii sunt invocați.

Asta-i important, insistă Jiang. Te rog, Rin. Este o artă pe moarte. Împăratul Roșu aproape că a reușit s-o ucidă. Dacă n-o înveți, dacă n-o învață nimeni, atunci va dispărea pentru totdeauna.

Mulțumesc Libris pentru acest volum! Mi-a plăcut, aștept cu mare nerăbdare volumul doi.

„Romanul de debut al lui Kuang este o poveste captivantă despre maturizare, înțesată de mituri, legende, tradiții, politică și lupte pentru putere. Decorul oricărei epopei este, fără doar și poate, o realizare enormă, dar Kuang face o treabă excepțională prin construirea lumii și a personajelor. Prima jumătate a Războiului Macului se desfășoară lent, dar a doua jumătate abundă în bătălii sângeroase, brutale și superbe.“ RT Book Reviews

„Să te muți de la Academie pe câmpul de luptă și apoi în plan metafizic nu-i puțin lucru, dar Kuang reușește s-o facă cu un sadism macabru și triumfător… O poveste sinistră, apăsătoare și totodată răvășitoare.“ The Book Smugglers