Recenzie : Loveboat, Taipei de Abigail Hing Wen

Vara lui Ever Wong ia o turnură neașteptată atunci când este trimisă de părinți în Taiwan, să învețe mandarina alături de adolescenți din toată America. Printre aceștia se află și Rick Woo, fostul copil-minune deja intrat la Yale, etalonul după care Ever a fost judecată toată viața de către părinții ei. În locul unui program educațional strict, așa cum se aștepta să fie tabăra din Taiwan, Ever găsește acolo Loveboat – locul în care adolescenții preferă să danseze în club, în loc să studieze caligrafia, și să bea sake îndoit cu sânge de șarpe, în loc să facă turul templelor sfinte. Liberă pentru prima dată în viață, Ever își pune în cap să încalce toate regulile superstricte ale părinților ei. Dar până unde va merge până să i se frângă inima?

„Loveboat, Taipei este o radiografie sinceră și explicită a primei iubiri, a obligațiilor familiale și a acelui limbo straniu dintre liceu și facultate, în care nu prea știm cine suntem și deci ni se poate întâmpla orice. O poveste unică, spusă de o voce încântătoare și autentică.” – Sabaa Tahir, autoarea seriei Elias și spioana Cărturarilor

Așteptam de multă vreme să citesc această carte, e recomandată celor care au 14 +, mi-a adus aminte de serialele asiatice pentru adolescenți, dar și de un film pe care vi-l recomand Crazy Rich Asians. Deci dacă vă uitați la seriale asiatice, mai ales cele sud-coreene, cartea asta este perfectă pentru voi. Loveboat mi-a adus aminte multe seriale sud-coreene, cu puști bogați, are de fapt nu au tot ce vor.

Când dansez, se întâmplă ceva. Dacă m-ar întâlni cineva pe străzile din Chagrin Falls, ar bănui că sunt genul tăcut, studios și muncitor. Este latura pe care o afișez pentru majoritate. Dar când dansez devin muzică în mișcare. O zeiță. Eu însămi.

Ever Wong încearcă să le facă pe plac părințiilor ei, au multe așteptări de la ea, nu s-au sacrificat pentru ca ea să devină dansatoare. Trebuie să facă Facultatea de Medicină, dar Ever nu prea îi place asta, mai ales că are o problemă cu sângele. Este în ultimul an de liceu, o nouă viață o așteaptă, dar ea se simte așa de bine dansând, dar obligația față de părinții ei pun presiune asupra ei. Părinții ei au decis deja pentru ea, mai ales că au aflat unde vrea ea să dea, un loc pentru cei ca ea, cei care adoră să danseze. Dar nu se poate una ca asta, ea este obligată să meargă într-o tabără din Taiwan, o șansă pentru ea ca să învețe, dar această devine și șansa ei de a trăi mai liber, de a se îndrăgosti, Ever are parte de vara vieții ei, dar are parte și de surprize neplăcute, am urât-o pe una dintre fete pentru ce i-a făcut lui Ever, mă refer la anumite poze, gelozia este un sentiment oribil.

Universul a conspirat să-mi smulgă dansul încă înainte să calc în campusul de la Northwestern. Dacă Tisch… Dar nu am voie să mă gândesc la Tisch. Trebuie să găsesc un studio de dans.

Aici, în Taiwan, Ever are șansa de a simți multe sentimente, e ca un vârtej de sentimente pentru aceasta, se distrează, suferă, e mereu cu gândul la părinții ei, care sunt foarte stricți, pe parcurs această tabără devine eliberatoare pentru ea, poate să se simtă și ea liberă, să danseze, să se bucure de tot îi oferă acest loc. Taiwan devine pentru ea un oraș magnific, plin de istorie și de momente frumoase alături de ceilalți adolescenți, care fiecare se zbate să ajungă undeva, să își facă părinții mândri. Deși toți par să aibă viața perfectă, aceștia se zbat ca Ever, să ajungă undeva, cât mai sus posibil, repuțația este totul pentru ei , au familii stricte și țin la tradiție. Dar în aceste luni, pot să fie cine vor ei, este un loc de relaxare, deși sunt urmăriți și pedepsiți pentru anumite lucruri.

Între timp, Ever are parte și de niște admiratori, hehehe, nu lipsesc momentele romantice, mi-au plăcut momentele dintre ea și Rick, dar faza e că acesta este într-o relație, plus că totul se complică pe parcurs, apare în viața ei și Xavier, deci ce v-am zis de drame, ea încearcă să se descopere, într-un final ea poate să danseze acolo, în Taiwan, m-am bucurat că a luat acest pas, Ever arată-le de ce ești în stare. Ever este mereu puternică, a trecut prin multe în această tabără. Dar ce a mai făcut Ever în această tabără? Oare ce părere au părinții ei? Ce se va mai întâmpla în continuare? Veți afla asta citind cartea. Vă o recomand. Dacă ați citit cartea Crazy Rich Asians, vă va plăcea. În anumite momente din carte m-am regăsit. Loveboat, Taipei, este o carte în care Ever se caută pe sine, adoră dansul, începe să se lupte pentru visele ei, ea demonstrează de ce este în stare pentru dans, iubește și suferă. Nu este singura care se luptă cu morile de vânt. În acest roman s-a spus și despre problemele pe care cei de culoare le au în alte țări, prin ce trec copii de imigranți, se vorbește despre identitate și sacrificii.

Mulțumesc Libris pentru acest volum, mi-a plăcut enorm de mult. Ați citit cartea? Cum vi s-a părut?

Cântecul popular taiwanez din seara asta se țese ca o panglică printre faldurile minții mele. Un dans i se alătură: un cerc dublu de fete în rochii colorate, ținându-se de mână și rotindu-se în direcții opuse în jurul unei perechi de îndrăgostiți. Trupul meu vrea să danseze. N-am nicio șansă la somn când sunt așa.

„Loveboat, Taipei este o lectură superbă, iar eu simt că încă păstrez ecourile ei în suflet. Are multe de spus despre ce înseamnă să fii copil de imigranți, despre gen și sexualitate și despre identitate, dar și despre locul în care te simți acasă. Căutarea de sine a lui Ever, cu identitățile ei care se intersectează într-o lume care dorește să o definească, este superb construită. Anne Ursu, autoarea The Lost Boy, aflată pe lista lungă pentru National Book Award „Un debut amuzant și plin de emoție, care poartă cititorii într-un montagne russe de romantism și auto-explorare.” — Kirkus Reviews