Recenzie : Vraja Oaselor sub clar de lună de Kathryn Purdie

Descântătoarele de Oase au o misiune sacră. Fiind ultimele descendente ale unei străvechi familii de Fermecătoare, ele sunt singurele care îi pot împiedica pe morți să-i vâneze pe cei vii și să le ia Lumina. Însă puterea lor de a călăuzi spiritele celor răposați spre Paradis sau spre Infern presupune un sacrificiu. Zeii cer devotament absolut, iar asta înseamnă că Descântătoarele de Oase trebuie să plătească cu viață sufletului pereche. Ailesse a fost pregătită încă din fragedă pruncie să devină conducătoarea Descântătoarelor de Oase. Dar, mai întâi, trebuie să îndeplinească ritul de trecere și să-l ucidă pe băiatul pe care i-a fost menit să-l iubească. Tatăl lui Bastien a fost ucis de o Descântătoare de Oase și, de atunci, caută să se răzbune. Însă ocazia de a o face se ivește prea târziu. Ritualul lui Ailesse a început, iar acum destinele lor sunt întrepătrunse – în viață și în moarte. Sabine n-a avut niciodată curajul de a săvârși munca Descântătoarelor de Oase. Dar când cea mai bună prietenă a ei, Ailesse, e răpită, Sabine va face tot ce-i stă în putință pentru a rupe legătura dintre Ailesse și Bastien. Înainte ca tinerii să moară.Primul roman al unei noi și captivante serii fantasy aduce în fața cititorilor o poveste de dragoste născută sub o stea potrivnică, magie macabră și o trădare care are puterea de a spulbera legătura dintre vii și morți.

Nu știu ce s-a întâmplat cu mine în luna februarie, dar am citit multe cărți, am avut câteva favorite, câteva nu mi-au atins așteptările, printre care și această carte, a lipsit ceva, povestea este frumoasă, Kathryn a făcut o treabă bună, dar nu pot spune că e favorita mea, mi-a plăcut universul creat de ea, dar personajele m-au cam enervat, da, uneori se mai întâmplă și asta, poate vouă vă va plăcea Vraja oaselor sub clar de lună.

-Sufletul meu a ales această cale, la fel cum al tău a ales-o pe-a lui. Nu lua în batjocură lucrurile pe care nu le înțelegi. Fermecătoarele fac sacrificii imense.

Sabine și Ailesse sunt ultimele descendente ale Fermecătoarelor, dar Sabine nu are curajul necesar, însă Ailesse s-a născut pentru asta, și-a ,, vânat” puterile, asta mi-a adus aminte de o fază sau două din seria Grisha. Sabine are doar un os, și ăsta este dezavantaj pe parcursul cărții. Ailesse este în stare de orice pentru a-și impresiona mama, conducătoarea Fermecătoarelor, Odiva, o femeie puternică și rece, mi-a dat de la bun început o stare de ciudată, are un comportament ciudat față de anumite chestii, mai ales când vine vorba de oase, de fluierul care ajută spiritele , de la bun început mi-am dat seama că ascunde ceva. Este foarte ciudat amănuntul cu moartea celui iubit, în numele Elarei și a lui Tyrus, zei care le oferă puterea de a duce sufletelor în locul lor de veci, lumea în care sufletele se pot odihni, un lucru trist că aceste femei trebuie să își omoare sortitul, sunt nevoite să facă asta. Fiecare Fermecătoare primește abilități datorită oaselor animalelor vânate, este important să ai la început trei. Singura care nu are este Sabine, nu se simte pregătită, dar o să fie nevoită în viitor.

O lumină argintie strălucește la capătul tunelului. Mă cutremur, năpădită de un dor năprasnic. Bolta Nopții. Lumina Elarei. Îmi iau elan și o rup la fugă, năpustindu-mă spre el. Sunt rechinul-tigru care despică apa. Sunt șoimul călător care se avântă spre cer. Sunt disperată să respir aer curat și să simt energia Elarei.

Între timp Bastien și prietenii lui au un plan, și ei și-au pierdut tatăl din cauza unei Fermecătoare, de fapt Bastien are un plan, ceilalți doi îl ajută. Bastien vrea să se răzbune, din cauza Fermecătoarelor și-a pierdut tatăl, este în stare de orice, dar o să aibă parte de o surpriză neplăcută, planul lui de răzbunare are niște goluri, după ritual, viața lui Bastien s-a schimbat, au reușit să o prindă pe Ailesse, dar hop se pare că Bastien este sufletul pereche al fetei, dar, aici intervine o regulă, una care trebuie îndeplinită, este obligatorie. Deși planul lor de răzbunare este reușit, adică o au pe Ailesse, are parte de o turnură sumbră… vin și Fermecătoarele după ei, Odiva vrea și fluierul, este foarte important. Sabine trebuie să devină mai curajoasă, trebuie să facă și ea sacrificii dacă vrea ca prietena ei să fie în viață, să o ajute în următoarele capitole, în anumite faze mi-a displăcut acest personaj, de fapt mi-au dat dureri de cap anumite personaje, au luat niște decizii în anumite momente de m-au enervat, lăsând aceste aspecte deoparte, povestea e chiar frumoasă. Mi-a plăcut răsturnarea de situație de la sfârșit, totul se complică din cauza apariției unui prinț.

Mulțumesc Libris pentru acest volum. Ați citit acest volum? Cum vi s-a părut?