Recenzie : Parabolele lui Iisus – Adevărul ca poveste de Andrei Pleșu

109883210_2761405627424642_7232991287748472351_o

Şi El le-a zis: Vouă vă este dat să cunoaşteţi tainele împărăţiei lui Dumnezeu, dar celor din afară toate li se fac în parabole. (Marcu)

Există întrebări cărora li se poate răspunde prompt şi pertinent. De la cele ale experienţei curente (Ce număr porţi la pantofi?), până la cele ale expertizei ştiinţifice (Ce este legea gravitaţiei?). Există şi întrebări, cele ale primei copilării, care par simple, sau suprarealiste, dar al căror răspuns solicită mai curând talentul metafizic sau fantezia: De ce are mâna cinci degete?, Cine a inventat somnul? Există, în sfârşit, întrebările „mari“, întrebările ultimative, cărora îmi place să le spun „ruseşti“, căci fac substanţa multor insomnii dostoievskiene: Ce este fericirea?, De ce există răul?, Care e sensul vieţii? Pentru astfel de întrebări, nu poţi să propui un răspuns geometric, ci o analogie, o metaforă, un „ocoliş“ transfigurator. E cea mai adecvată soluţie. Singura. În loc să spui, savant: „uite cum stau lucrurile!“, spui: „hai mai bine să-ţi spun o poveste“.În cartea de faţă, va fi vorba despre poveştile spuse de Iisus, în efortul Lui de a-i familiariza pe cei din jur cu metabolismul împărăţiei Sale. Sarcina pe care şi-o asumă e imposibilă, aşadar e pe măsura divinităţii Sale: are de vorbit despre lucruri inevidente, are de oferit ajutor, fără să cadă în reţetă şi abuz doctrinar, şi are de dat nu doar materie de reflecţie, ci şi motivaţie de viaţă, suport existenţial. (Andrei PLEŞU)

Va fi o scurtă recenzie, sincer, merită citită, este profundă, plină de informații, simboluri, fiecare capitol te îndeamnă la mai mult, simți nevoia de a profunda cartea în sinea ei.  Am mai tras cu ochiul și alte cărți scrise de Andrei Pleșu, are un fel de a scrie care m-a făcut să vreau mai mult, nu are un stil greoi.  Cartea în sinea ei este o lucrare despre Iisus, despre simbolul pe care acesta îl reprezintă, nu te încurcă cu nimic, fiecare informație scrisă de către autor nu mi-a îngreunat memoria, mai mult m-a făcut curioasă în privința unor anumite aspecte pe care acesta le-a prezentat.  O carte de filosofie care merită citită de multă lume, mai ales dacă vă place subiectul ales de către autor.

Dacă vă place Andrei Pleșu, vă recomand această carte. Ce alte cărți ați mai citit de la el? Cum vi s-au părut? Mulțumesc Libris pentru acest volum minunat.