Interviu cu un vampir de Anne Rice

 

Bookaholici, aveam de mult cartea aceasta pe lista mea de dorințe și datorită Andreei și Târgului Cărții o am acum in bibliotecă.

CARTE VS FILM

Ce m-a făcut să îmi doresc să o citesc nu a fost vreo recenzie găsită pe internet și nici recomandarea cuiva, ci a fost filmul pe care îl văzusem în urmă cu câțiva ani, dacă nu aș fi căutat detalii despre el pe google probabil nu aș fi aflat că există și o carte, după cum am spus mereu mi-a plăcut un film bun.

Când am primit cartea am crezut că va fi aceeași poveste ca în film doar că mult mai detaliată, iar aici nu am avut dreptate în totalitate. Unele întâmplări sau personaje sunt schimbate în film, dar din câte am observat nu sunt schimbări atât de mari încât să conteze sau să strice plăcerea lecturii.

Primul și singurul exemplu pe care îl voi da făcând comparație dintre carte și film este începutul acestora:

  • În film povestea începe cu o explicație vagă despre moartea soției lui Louis în timp ce dădea naștere copilului lor, născut de asemenea mort.
  • În carte este vorba despre moartea, ceva mai detaliată, a fratelui său mai mic care devenise fanatic spunând că are viziuni despre Sfântul Dominic și Fecioara Maria cerandu-i să vândă plantația.

RECENZIE

Interviu cu un vampir este primul volum din seria Cronicile Vampirilor semnată de Anne Rice.

După cum spune și titlul romanul este bazat pe memoriile unui vampir numit Louis, căruia îi vom afla numele mai târziu în carte, care povestește unui reporter întâmplările ce au ajuns să îl marcheze în delungul anilor începând cu moartea fratelui său mai mic în anul 1791, dar cel mai mult despre vampirul care i-a schimbat viața, ce oricum începuse să plutească în derivă, Lestat.

Cei doi sunt într-o totală antiteză. Louis nu vrea să ucidă încercând să își păstreze conștiința curată în schimb Lestat nu vede nimic în neregulă de a ucide oameni ținând cont că de asta ține supraviețuirea lor.

Louis încearcă în zadar să găsească un substitut pentru sângele uman, dar în cele din urmă se predă ispitei fără ca măcar să realizeze asta.

DE CE MI-A PLĂCUT?

Cred că motivul principal pentru care mi-a plăcut a fost faptul că acțiunea romanului se desfășoară pe parcursul secolelor trecute, nu mă înțelegeți greșit îmi plac foarte mult cărțile cu vampiri, dar mereu i-am considerat ca fiind un simbol al trecutului, nu al prezentului. Ținând cont de caracteristicile lui originale atunci când este adus în secolul 21 și este modelat pentru timpul nostru își pierde din calitățile și originalitatea cu care a fost creat termenul de vampir.

Într-o seară m-am speriat foarte tare când am stat în grădina de trandafiri și l-am privit timp de oră întreagă, iar el nu s-a mișcat din genunchi și nici măcar o dată nu a lăsat în jos brațele pe care le ținea întinse în formă de cruce.

Ce înseamnă să mori când poţi trăi până la sfârşitul lumii? Şi ce altceva este „sfârşitul lumii” decât o expresie, pentru că, cine ştie măcar ce e lumea însăşi?

Abia când am devenit vampir am respectat pentru prima oară tot ce înseamnă viaţa. Până atunci nu văzusem nici o fiinţă omenească vie, pulsând; n-am ştiut ce e viaţa decât când aceasta a ţâşnit ca un şuvoi pe buzele şi mâinile mele!

        – Ultimul meu răsărit de soare, spuse vampirul. În dimineața aceea nu eram vampir. Și am văzut ultimul meu răsărit de soare.


Cartea Interviu cu un vampir de Anne Rice poate fi comandată online de pe Târgul Cărții. 

3 gânduri despre „Interviu cu un vampir de Anne Rice

Lasă un răspuns

