Recenzie Tronul de cleștar

Sentimentele mele față de această carte au fost dintre cele mai variate:de la euforie c-am găsit o carte așa de  interesantă la presimt ca prima impresie e departe de adevăr.Această frumusețe am luat-o la prețul ei ”grăsuț” fară să ezit atunci,așadar am avut mari emoții cand am început-o!

Sarah J. Maas - Tronul de clestar -
În intunecatele si mizerabilele ocne din Endovier o fata de optsprezece ani isi ispaseste o condamnare pe viata. Ea este o asasina, cea mai buna din breasla ei, dar a facut o greseala fatala. S-a lasat prinsa. Tanarul capitan Westfall ii ofera o iesire: libertatea in schimbul unui urias sacrificiu. Celaena trebuie sa-l reprezinte pe print intr-o competitie pana la moarte – luptand cu cei mai talentati hoti si asasini ai tarii. Indiferent daca ramane in viata sau moare, Celaena va fi libera. Indiferent daca castiga sau pierde, ea isi va descoperi adevaratul destin. 

La fiecare colț de blog găseam câte o recenzie sau măcar 35 de mii de cuvinte de laudă.Asta m-a intrigat!Atât de lăudata?!Oare cât de bună e cu adevărat?
Mi-am luat inima în dinți și am citit-o.Au fost câteva pasaje care m-au lăsat cam enervată,dar în rest e chiar o carte bună.
Amestecul cel mai cuceritor este magia,credințele vechi care au trebuit sa fie ascunse din cauza pericolului ce-l reprezenta dezvaluirea apartenenței la magie și puteri ascunse.Interesant,nu credeți?
Cartea păstreaza aerul acela,pe care îl ador și sunt moartă după el,medieval cu nuanțe slabe antice.Acuzația că ai practică magie și consecințele acesteia sunt descriptive Evului Medie.Cine nu a auzit de vrăjitoare arse pe rug sau spânzurate?
Castelul.Ce farmec adorabil.Intrigi.Ce lupte absurde pentru putere,dar fermecătoare. Mi-au adus aminte de Regina Margot a lui Dumas și ce mult îmi place aceasta combinație de misticism,interzis și medieval.
Personajul principal,Caelena,e o asasină,haide că știați asta deja!E o asasină frumoasă și cu o voința de fier.Ah…ce am mai adorat faptul că voința ei e de neclintit!Dovedește un caracter puternic și o frumusețe dincolo de adevărul că este o asasină.
Dar ceea ce șocheaza e metamorfoza.Bine asasină,dar curteancă nu m-as fi gândit…
Aceasta este unul dintre plusurile carții,sunt lucruri noi în concluzie originale,care mi-au plăcut.Deși se aseamana la început cu Academia Vampirilor,povestea ia cu totul alt curs.
Gândește rațional într-un finalși iși dă seama că dorința ei eternă,la care a tânjit mereu  e mai importantă decât o dorința irealizabilă.Îmi venea să o strâng în brațe pentru asta!

O carte minunată,în care se îmbină excelent elefente de tot felul.Un fantasy pentru gurmanzi!
P.S. Coperta e superba!Cartea aceasta e intrigantă!

