Recenzie : Recolta de Jim Crace

Descrierea cărții :  A doua zi după strângerea recoltei, locuitorii unui sătuc englezesc zăresc pe cer două fuioare de fum, care îi umplu de presimțiri sumbre. Primul vine de la acareturile stăpânului: porumbarul a luat foc și o parte din recoltă este compromisă. Cel de-al doilea vine din pădure și vestește sosirea unor străini. Hotărâți să caute un țap ispășitor printre nou-veniți, sătenii pleacă într-o expediție de pedepsire a intrușilor, dar declanșează un cumplit lanț de răzbunări, care, în doar șapte zile, amenință să distrugă satul din temelii. Într-o proză suplă, care curge în cadențe lirice, Jim Crace ne oferă o poveste cu subtile rezonanțe biblice, despre o comunitate care se luptă să rămână neschimbată în siajul istoriei. Recolta este o elegie a trecutului plecat în exod.

tn1_crace_-_recolta_final_2015

Mi-a adus aminte de Casa molimei, de faptul că oamenii se zbăteau pentru supraviețuire. După venirea intrușilor se întâmplă multe evenimente. Faptul că le-au făcut rău intrușilor asta le-a adus multe necazuri. Totul a început de la un foc. Cei din sat i-au găsit pe aceștia și au luat decizia asta, să îi pedepsească pe cei trei întruși.

Satul e cel mai important, iar cei din afara lui nu contează. Fiecare se zbate pentru a supraviețui. Sunt ca o familie. Omul este în stare de orice pentru familie și pământ. Pot spune că mi-a plăcut mai mult Casa molimei decât această carte.  În Casa Molimei aveai parte de multă acțiune, dar nu m-a dezămagit în așa fel încât să nu o termin.  Totuși doream mai multă acțiune, suspans.

Voi ați citit această carte ? Cum vi s-a părut?

Cartea a apărut la editura All. Cartea Recolta de Jim Crace poate fi comandată online de pe website-ul editurii ALL.RO.