Delirium de Lauren Oliver

 

” Nodul din gât aproape că mă sufocă,iar în clipa în care lacrimile încep să-mi brăzdeze obrajii simt o uşurare, ca şi când cineva mi-ar fi luat o povară de pe suflet. „

” Pentru unii dintre noi nu este vorba doar de despre deliria. Unii dintre noi, cei aleşi de soartă, au şansa la o nouă viaţă, mai frumoasă, mai armonioasă şi mai bună. Vindecată, refăcută şi desăvârşită ca o bucată de fier modelată de focul mistuitor. „

” Au trecut șaizeci și patru de ani de când președintele și guvernul au definit dragostea ca fiind o boală gravă și patruzeci și trei de ani de când oamenii de știință i-au găsit leacul. Toți membrii familiei mele au suferit deja operația… Eu sunt programată pentru intervenția chirurgicală peste exact nouăzeci și cinci de zile, pe data de 3 septembrie, ziua mea de naștere. „

 

19578343_1133236100111319_1214904023_n

 

Ce m-a făcut să citesc această carte?
Am tot auzit de la fel şi fel de prieteni că se merită a fi citită şi am zis să încerc şi eu să văd cum este şi până acum nu am regretat nici măcar o clipă cititul ei.

Acum, ce m-a cucerit această carte: vreau să vă imaginaţi o lume fără iubire, o lume fără muzică, o lume în care „Romeo şi Julieta” este o lectură obligatorie.  Delirium aduce în prim plan războiul declarat de sentimentul de iubire, acesta fiind văzut ca un sentiment autodistrugător ce îţi întunecă mintea și care te abate de la sensul vieții și idealul de cetățean model al societății, oamenii au declarat război iubirii și nu s-au lăsat învinși până nu au găsit un antidot pentru combaterea acesteia.

Povestea este spusă la persoana întâi, ea fiind spusă din perspectiva Lanei Haloway, o adolescentă de 17 ani ce este pe punctul de a fi mai mult robot decât o adolescentă normală.

Ce mi-a plăcut, a fost cum autoarea a relizat cartea. Te acaparează pur şi simplu, dându-ţi senzaţia că eşti în carte şi că personajele sunt reale. Autoarea acordă o atenţie deosebită trăirilor şi frământărilor adolescenţilor încă neoperaţi, în paralel cu detaşarea şi indiferenţa celor „vindecaţi”.

Aparent, romanul ar fi trebuit să fie transformat într-un serial TV, dar FOX s-a răzgândit. În 2014 a apărut un episod pilot al acestui serial. Vă las mai jos și trailer-ul. Îmi pare tare rău că nu s-a mers mai departe pentru că serialul pare a respecta povestea seriei, iar personajele sunt simpatice.

Mulţumesc Târgul Cărţii pentru această carte.

Dacă aţi citit această carte, ce părere aveţi despre ea şi dacă nu, aţi vrea să o faceţi? Eu o recomand din tot sufletul şi dacă o veţi citi, sper să vă placă şi vouă la fel de mult ca mine.

Lasă un răspuns

