Mi-a trecut prin cap să mă iau la harța cu câte un autor, mort demult sau contemporan depinde de starea mea de spirit, cu toții știm că fantomele sunt arțăgoase (Să nu le spuneți vă rog! Rămâne între noi…psttt!).
Astăzi a picat ghinionul pe sărăcuțul britanic Jerome K. Jerome, îmi pare până și mie rău că e primul la criticat 😦
De ce e primul? Pentru că tocmai am terminat de recitit o carte de a lui și mă simt datoare să-l ofensez profund. Păi nu?
N-am nici cea mai mică dorință să vă plictisesc cu date lungi și nefolositoare, că doar nu suntem la școala ca să facem biografia lui. Două informații și două cărți, de care mă voi lua.

Cele două informații:
S-a născut și a crescut în sărăcie la Londra, într-o casă, care este astăzi un muzeu dedicat lui.

Cele două cărți:
Trei intr-o barcă (fără a mai socoti și câinele)

Jerome K. Jerome - Trei intr-o barca -

Comedie …ah…ce mai tragedie!- asta e sintagma ce definește operele acestui ”poznaș” autor care e cunoscut pentru stilul său satiric.Îmbracă un eveniment banal, ca alunecatul pe o bucată de săpun, de exemplu, într-o manieră de profundă condamnare și dramatism, apoi hop!râzi de ”profunda”dramă ce a avut loc.

Jerome K. Jerome - Trei pe doua biciclete - Trei pe două biciclete

Cine a zis că Germania nu-i frumoasă? Dar cine a zis ca nu-i ordonată?Un englez nu are ce căuta în Germania, după părerea lui J.K.J,decât dacă vrea să dea de bucluc. Dacă careva se va duce pe acolo să-mi spună dacă vorbele lui J.K.J. sunt adevărate , că de murit era să mor râzând.

Dacă sunteți curiosi, vă destăinui că mereu m-am întrebat de la ce vine ”K”. Când am aflat m-a bufnit plânsul. Săracul scriitor cred și eu că și-a camuflat al doilea prenume.

