SF vs. F

Antecedentele mele cu SF-ul sunt de-a dreptul penale. Vorbesc serios, în mare tot Sf-ul citit de mine s-a dovedit stupid și mi-am format o părere  proastă despre el. Printre cărțile citite de mine se numără:

P.S .Am stat acum ceva vreme de vorba cu un împătimit în adevăratul sens al cuvântului, vorbea despre SF cum vorbesc eu de F, mi-a stârnit un profund respect. Tot el mi-a zis că Jules Verne nu-i SF de calitate,oare așa o fi? mie una nu mi-a plăcut prea mult.

O călătorie spre centrul Pământului
O calatorie spre centrul Pamantului - Jules Verne

Da. Acesta este răspunsul la întrebarea dacă m-am plictisit. În general Jules Verne are o idee bună, dar o încarcă cu prea multă informație. Prea multă! Mult prea multă!Ce mă interesează pe mine, un cititor care se plictisește repede, câți metri sunt până nu-știu-unde?!

Lucian Dragos Bogdan - Frontiera - Frontiera
Cu asta s-a schimbat treaba. Nu m-am plictisit deloc, descrierea care e, e interesantă. O carte frumoasă,originală,cu un personaj ce merită câteva palme, dar care măcar seamănă a om(dar nu-i om pe deplin). Un Sf mult mai bun după umila mea părere.

Jocul lui Ender
Eh…m-a oripilat, înfricoșat și m-a pus la zid. După ce am terminat-o am conștientizat că nu-i așa rea, dar prima impresie e mai Jocul lui Ender - Orson Scott Cardimportantă, nu?

Cam atât cu Sf-ul meu, am mai citit ceva de Jules Verne, dar nu consider ca fiind necesar să le înșir, căci părerea mea e strict formată. Din cauza celui mai sus un pic semnalat am o părere proastă despre SF și privesc cu scepticism orice carte care face parte din familia acestui gen.
Ce cărți SF ați citit? Și ce impresie v-au făcut?
Pe curând!

 

Lasă un răspuns

