Recenzie : Cele o sută de mii de regate de N.K. Jemisin

18893415_1987173638181182_8318961009343783258_n

Este a doua carte citită de la această autoare,  o combinație superbă, zei, mituri și oameni simpli, e nu chiar simpli, dar nu sunt înzestrați cu puteri care îți iau răsuflarea. Zeii sunt cei care îți iau ochii.

Nu mai sunt cea de odinioară. Ei mi-au făcut asta, m-au sfâșiat și mi-au smuls inima. Nici nu mai știu cine sunt. Trebuie să încerc să-mi amintesc. 

Mamă, mamă, ce nebunie. Nahadoth e favoritul meu deși îl ador și pe Sieh. Nahadoth este zeul întunericului. La început au fost doar Nahadoth și fratele său, Itempas, zeul ,,suprem” . După apare și o zeiță, Enefa. Fiecare este special în felul lui, au o relație aparte, nu numai frățească.

Kurue ura muritorii, fiindcă ne învinuia, justificat, pentru condiția ei de sclav. Considera că Nahadoth era necugetat în privința mea. 

Yeine, mai bine zis Lady Yeine este o tânără conducătoare a unui stat din Nordul Îndepărtat, este nepoata lui Dekarta Arameri, familia care conduce lumea. Este chemată ca moștenitoare, dar nu este singura care are acest rol de moștenitor, doar cel mai puternic va câștiga.  Un joc al puterii foarte periculos, nu contează pierderile.  Ador această lume creată de autoare, e superb acest roman, merită să îl citiți. Mama lui Yeine avea un plan și ea făcea parte din el. Yeine are un secret, are ceva ascuns în ea.  Nici ea nu știe despre asta.
Zeii si semizei știu despre ce se ascunde în Yeine.  La un moment dat află, dar simte că trebuie să facă ceva în privința asta. Nu ai cum să nu îl iubești pe Nahadoth, e fermecător. Și ceilalți semizei sunt interesanți, au acel ceva care te atrage. Apar și momente fierbinți.

– Te-am așteptat atât de mult, a șoptit zeul. Și m-a sărutat. Apoi s-a prăbușit.

Din păcate puterea lor este mică din cauza rebeliunii lor, e o pedeapsă pentru faptele lor și sunt controlați de familia Arameri. Nu lipsesc intrigile.  Și ce mai sfârșit! E o carte minunată, să nu o ratați! Nu sunt singura bloggeriță care a fost fermecată de lumea creată de autoare.

– Viitorul, în orice caz, este în mâinile tale – chiar și acum. Spune-mi ce vrei. Nu mă gândisem niciodată la viitor, dincolo de răzbunare. 

Mulțumesc Târgul Cărții pentru această minunată carte!!
Ați citit această carte ? Cum vi s-a părut?  Cartea a apărut la editura Paladin.

 

 

