18157285_1964430420455504_4045549057443990308_n

Dar, indiferent de soarta Fântânilor, învățații nu credeau că e doar o simplă coincidență faptul că singurele vrăji de spintecare se puteau face aupra Pământului, a Vântului și a Apei. Iar, dacă e să le dăm crezare călugărilor caraweni, numai întoarcerea acelor Cahr Awen ar fi putut să vindece vreodată Fântânile secate ori pe Spintecători.

Safiya este o vrăjitoare a Adevărului, își poate da seama imediat de adevăr sau de minciună, dar unele persoane îi vor da mult de muncă. Iseult este o vrăjitoare a Firului, ea poate să își dea seama de stările unei persoane, e chiar uimitoare puterea ei, dar asta îi face și rău.   Cele două fete sunt bune prietene, sunt Surori de Fir, o legătură foarte specială.  Nu au o viață liniștită, mai ales după un bal.   Ele sunt nevoite să își ascundă puterile, ca să nu devină pionii unor dogi ori altor persoane importante și puternice.  Ele au puteri foarte utile și sunt dorite, chiar dacă Iseult este de altă origine, veți afla voi ce spun.

Negrul era culoarea tuturor firelor combinate la un loc, iar de-a lungul gulerului, a manșetelor subțiri și al tivului rochiei se vedeau trei dâre de culoare: o linie dreaptă, de culoarea magentei, pentru Firele care leagă, o linie răsucită, verde-salvie, pentru Firele care clădesc, și o linie punctată, cenușie pentru Firele care rup.

Viața lor este una foarte aventuroasă și periculoasă, dar împreună fac față tuturor. Numai că uneori este nevoie și de sacrificii.  Lumea creată de Susan Dennard este împărțită în imperii și republici, fiecare vrând mai multă putere, deși sunt într-un armistițiu.  Dar nu va dura prea mult.  Merik, prințul Nubrevnei, se luptă să câștige un contract pentru țara lui care moare de foame, pământul Nubrevnei este otrăvit datorită războiului de acum ceva timp. Vivia, sora lui, recurge la forță.  Se descoperă secretul lui Safi. Iar cei care țin la ea pun la cale un plan ce o va include și pe aceasta, o să scape și așa începe aventura celor două prietene. Între timp Iseult se întoarce acasă, dar nu va sta prea mult datorită unui călugăr.  Pe urmele celor două fete este un Vrăjitor a Sângelui, o persoană foarte periculoasă.  Fiecare personaj are o anumită putere, fiecare este un vrăjitor, unii au toate abilitățile elementului. Mi-a adus aminte de multe serii de cărți și seriale fantasy.  Apare și nou dușman, Păpușarul, este un personaj misterios, care are planuri mari pentru Tărâmul vrăjitorilor.

În ciuda catargelor rupte, naviga spre Nubrevna pe valuri fluxvrăjite și, cum el nu mai avea astfel de vrăjitori, Merik rămăsese în urmă ca să plătească prețul.

I se opri respirația. Păpușarul. Îl privea acum pe Păpușar la lucru. Firele acelea Retezate se întindeau tocmai până la Poznin, era sigură, ceea ce însemna că Păpușarul îi spintecase pe toți acești oameni de la depărtare. Dar nu oricum. O făcuse cu ajutorul lui Iseult.

Tărâmul Vrăjitorilor este aproape de un nou război, iar fiecare abilitate și om contează.  Fiecare se zbate pentru viața lui și a celor dragi. Nu lipsesc  animalele  fantastice. Fiecare regiune are o fântână magică.  E o carte foarte frumoasă, plină de acțiune, de magie. Merită citită! Cei care adoră genul fantasy nu trebuie să o rateze.  Mai multe nu vreau să dezvălui, vreau ca voi să descoperiți prin ce vor trece personajele, ce aventuri le așteaptă.  O să vă placă!

Însă alungă aceste gânduri și-și reluă lupta împotriva rămășițelor clădirii. Gălăgia  și freamătul îl treziră pe Merik la viață, Firele lui însuflețindu-se brusc. Durere de culoarea fierului și suferință albastră.

Mi-a plăcut la nebunie! Deja aștept volumul doi.

Poate că Sora ei de Fir nu-i era alături, poate că nu va mai cumpăra o casă în orașul Venaza și poate că, tehnic vorbind, era o prizonieră, și totuși nu se temea de ce avea să-i rezerve viitorul.

Ați citit această carte? Cum vi s-a părut? O recomand tuturor!  Cartea a apărut la editura Nemira, Nemira Young Adult . Mulțumesc Târgul Cărții pentru această minunată carte.