Recenzie : Miniaturista de Jessie Burton

17888618_1311362002285918_8951082_n

„ – Doamna spune că iubirea, în cel mai bun caz, este mai mult o fantasmă decât o realitate, e mai bună când o urmărești decât atunci când o găsești. ”

Nella Oortman, o tânără de 18 ani este pe cale să își schimbe viața. O așteaptă multe schimbări, avea niște speranțe în privința căsătoriei, dar se pare că uneori destinul este cel care decide totul. Nimic nu e ceea ce pare. Fiecare membru al familiei Brandt are un secret, Nella le va descoperi rând pe rând.  Mi-a adus aminte de filmul Crimson Peak, avea acel aer de mister. Apropo, ați văzut filmul Crimson Peak? Cum vi s-a părut?  Soțul ei, Johannes Brandt, este un negustor foarte prosper, este la vârsta la care trebuia să aibă deja un moștenitor. Sora lui, Marian, ascunde un secret ce va fi dezvăluit abia pe la sfârșitul cărții.

I se zburlește părul de pe ceafă. Cineva este în umbră.  – Cine e ? strigă ea. 

Nella nu are parte de nunta pe care o visa, de momentele de după nuntă. Dar Johannes ține la ea.  Primește un cadou de nuntă foarte neobișnuit, o jucărie pentru unii, dar pentru mine a fost foarte surprinzătoare aceea jucărie.  Jucăria este o căsuță, o replică fidelă a casei unde stă ea.

Înveselită, gustă pasta de pe degete. Imaginează-ți cum ar fi să mori din cauză că ai lins zahăr stricat, din cauza poftei dulce, își spune ea. Ce i-ar mai plăcea asta pastorului Pellicorne!

Miniaturista știe tot ce se va întâmpla cu ea și noua ei familie, are un dar.  Cum face asta? Datorită casei.  Casa este un indiciu. Tot ce trimite Miniaturista este prevestitor. Între timp situația familiei se schimbă, mă refer la faptul că lucrurile se vor schimba pentru ei. Secretele încep să iasă la suprafață. Le va distruge unora viața, dar îi va și elibera pentru totdeauna.  Nu vreau să dau prea multe detalii. Mi-a plăcut enorm cartea, a fost altceva, a fost ceva diferit, nu am cuvinte să îmi exprim părerea despre carte.  Ceva magic există în carte, asta e părerea mea. Misterioasă a mai fost Miniaturista, abia pe la sfârșit Nella o vede.  Nella se schimbă și ea, asta datorită evenimentelor care au urmat după venirea ei în capitală.

Toți sunt niște fire destrămate, dar așa a fost să fie, gândește Nella. Noi formăm o tapiserie plină de speranțe;  noi suntem cei care o țesem. 

Dacă vreți ceva diferit față de ceea ce citiți, asta este cartea. Eu o recomand tuturor! Sper să îi dați o șansă acesteia.  Ați citit această carte? Cum vi s-a părut?  Cartea a apărut la editura RAO. Mulțumesc Târgul Cărții pentru această carte. 

66 de gânduri despre „Recenzie : Miniaturista de Jessie Burton

  1. Interesanta sugestie.Poate o voi citi si eu candva,dar momentan am destule capodopere in biblioteca 🙂 Te-as intreba in ce genuri s-ar incadra,banuiesc ca mister si triller,dar sunt curioasa de raspunsul tau.Multumesc pentru recenzie 🙂

      1. 🙂 Stiu cum e sa nu mai ai loc in biblioteca,ma tot gandesc de cateva zile incoace cum sa mai fac loc pentru Razboinii(antologia).Am destule si timp prea putin.Eragon,Bartimaeus etc. majoritatea titluri fantasy carora va trebuie sa le fac recenzii undeva prin vara((: De abia astept momentul.Logic ca ador fantasy-ul fapt pentru care biblioteca mea cuprinde majoritar fantasy.Interesant faptul ca aceasta carte are putin din fiecare.Te-as ruga sa-mi spui daca care caracteristici specifice fantasy-ului si care sunt acestea 🙂 😉

      2. Când mă refer la fantasy, mă refer la casă, la puterea Miniaturistei, la darul ei de a prevesti ce se va întâmpla. Cred că mă așteaptă vreo 200 de cărți…..Sunt curioasă în privința seriei Eragon. Care sunt seriile tale favorite din genul fantasy?

  2. Nici pe departe 200 de carti dar vreo 20.000 de pagini da.Si eu sunt foarte curioasa,am asteptari.Serii preferate?…hmmm…pai nu prea stiu.Am multe si cele mai bune sunt inca in faza de necitite idealuri.Pai ca sa-ti dau cateva titluri voi enumera EON.Ochiul dragonului se intoarce pe care pur si simplu am adorat-o fapt pentru care i-am facut recenzie pe blog,pe langa EON mi-a mai placut Cronicile Familiei Kane(vol 1 si 2 recenzia pe blog)altele sunt pe blog si am astepatari extrem de nari de la Mostenirea,Bartimaeus,Tronul de Clestar,Delirium,Razboinicii si altele carora le voi face recenzie cu draga inima.

    1. Eon mi-a plăcut enorm, o să îmi iau continuarea în engleză. Cele două volume din seria Cronicile Familiei Kane sunt pe wishlist. Tronul de cleștar e superbă. Delirium la fel. 😀 Deja aștept recenzile!

      1. Cu mult mult drag.Iti recomand recenzia la EON (https://fanfantasysite.wordpress.com/2017/02/09/recenzie-eon-ochiul-dragonului-se-intoarce-de-alison-goodman/) si la Piramida Rosie sper ca o sa-ti placa si o sa te faca sa ti-o doresti mai mult https://fanfantasysite.wordpress.com/2017/02/10/recenzie-piramida-rosie-de-rick-riordan/

        Am auzit pareri favorabile despre Tronul de clestar asa ca cu mult drag o sa o citesc cand prind un ragaz.Delirium trebuie sa soseasca zilele astea :)))) :))) de abia astept un moment liber(rare (: )

      2. 😀 Mulțumesc de link-uri! Merită Seria Tronul de cleștar! Eu am citit primele 2 volume și sunt superbe! Bine că e vacanță, mai am și eu timp de citit și blog. Din iunie începe nebunia, defapt de la mijlocul lui mai. Deja aștept vacanța de vară, libertate!!

      3. Ai mare dreptate.Din mai incepe nebunia cu totul.Am cataclismul vietii in iunie.De cand astept vacanta asta.Sper ca termin Vampirii Sudului,Razboinicii 1 macar si altele desigur recenziiile 🙂

      4. Sunt în urmă cu anumite recenzii, posturi speciale, concursuri. Fiecare e ocupat. Plus că încerc să fiu la zi cu anumite anime-uri, seriale coreene, filme, seriale. Doamne trebuie să mă clonez. :)))

      5. Ha ha ha!Stiu cum e crede-ma.Sunt in urma cu urmaritul blog-urilor,vizionatul filmelor si serialelor,facut recenzii,reparat medii,cataclismul vine repede.De abia mai pot respira 😉

      6. Eu ce să mai zic că sunt în ultimul an de facultate, licență….examene…..dar îmi va fi dor de facultate. Doamne, îmi este dor de liceu. În pauze citeam, la practică citeam.

      7. Desigur. Îmi place ce recenzii faci. Tine-o tot așa. La început e greu, dar pe măsură ce trece timpul va fi din în ce mai bine. 😀

      8. Ma bucur ca-ti plac eu zic ca le fac sincere si pun suflet.Multumesc de incurajare.Nu e chiar asa greu singura problema e ca nu prea am vizitatori asa ca fac rost de ei cum pot.De curiozitate cum m-ai gasit?

  3. Si ca sa nu uit mai adaug Seria Cele 7 minuni care e pur si simplu extraordinara,Cercul de magie jos palaria si Dan Brown cu Codul lui Davinci,Fortareata Digitala si inca ceva.Recenziile desigur pe blog.De obicei citesc cei de calitate,dar am si recenzii nefavorabile.Dupa cum am spus in post am citit circa 200 de carti in 5 ani si sunt mandra de numarul asta raportat la cat timp am.Am plimbat prin western,sf,fantasy(dragostea mea),triller,mister,realism,polististe,crima,romance(Amanda Quick;Mary Jo Putney cateva titluri) etc.
    Dar dragostea mea tot ramane Fantasy-ul.Te-as intreba daca ai adresa de e-mail in caz ca vrei sa conversam,observ ca se intinge discutia,care imi place de alfel foarte mult

      1. Ok.Ceva ciudat se intampla?!Semanam prea mult si vorbesc cat se poate de sincer.Multumesc pentru compliment.Imi place Amanda Quick si M.J.P.,dar pur si simplu il ador pe Dan Brown.Interesant la cele 2 este tocmai ce ai mentionat elemente fantasy in context de epoca presarat pe deasupra cu mister.O alta coincidenta este faptul ca ma cheama Andreea emailul meu privat e andcosmag@yahoo.com(andreea ,cosnu conteaza si mag de la numele de familie)

Lasă un răspuns

