17888618_1311362002285918_8951082_n

„ – Doamna spune că iubirea, în cel mai bun caz, este mai mult o fantasmă decât o realitate, e mai bună când o urmărești decât atunci când o găsești. ”

Nella Oortman, o tânără de 18 ani este pe cale să își schimbe viața. O așteaptă multe schimbări, avea niște speranțe în privința căsătoriei, dar se pare că uneori destinul este cel care decide totul. Nimic nu e ceea ce pare. Fiecare membru al familiei Brandt are un secret, Nella le va descoperi rând pe rând.  Mi-a adus aminte de filmul Crimson Peak, avea acel aer de mister. Apropo, ați văzut filmul Crimson Peak? Cum vi s-a părut?  Soțul ei, Johannes Brandt, este un negustor foarte prosper, este la vârsta la care trebuia să aibă deja un moștenitor. Sora lui, Marian, ascunde un secret ce va fi dezvăluit abia pe la sfârșitul cărții.

I se zburlește părul de pe ceafă. Cineva este în umbră.  – Cine e ? strigă ea.

Nella nu are parte de nunta pe care o visa, de momentele de după nuntă. Dar Johannes ține la ea.  Primește un cadou de nuntă foarte neobișnuit, o jucărie pentru unii, dar pentru mine a fost foarte surprinzătoare aceea jucărie.  Jucăria este o căsuță, o replică fidelă a casei unde stă ea.

Înveselită, gustă pasta de pe degete. Imaginează-ți cum ar fi să mori din cauză că ai lins zahăr stricat, din cauza poftei dulce, își spune ea. Ce i-ar mai plăcea asta pastorului Pellicorne!

Miniaturista știe tot ce se va întâmpla cu ea și noua ei familie, are un dar.  Cum face asta? Datorită casei.  Casa este un indiciu. Tot ce trimite Miniaturista este prevestitor. Între timp situația familiei se schimbă, mă refer la faptul că lucrurile se vor schimba pentru ei. Secretele încep să iasă la suprafață. Le va distruge unora viața, dar îi va și elibera pentru totdeauna.  Nu vreau să dau prea multe detalii. Mi-a plăcut enorm cartea, a fost altceva, a fost ceva diferit, nu am cuvinte să îmi exprim părerea despre carte.  Ceva magic există în carte, asta e părerea mea. Misterioasă a mai fost Miniaturista, abia pe la sfârșit Nella o vede.  Nella se schimbă și ea, asta datorită evenimentelor care au urmat după venirea ei în capitală.

Toți sunt niște fire destrămate, dar așa a fost să fie, gândește Nella. Noi formăm o tapiserie plină de speranțe;  noi suntem cei care o țesem.

Dacă vreți ceva diferit față de ceea ce citiți, asta este cartea. Eu o recomand tuturor! Sper să îi dați o șansă acesteia.  Ați citit această carte? Cum vi s-a părut?  Cartea a apărut la editura RAO. Mulțumesc Târgul Cărții pentru această carte.