” Jurnalul îmi spusese că aveam timp până la ora unu. „

” — Wesley… am început, dar nu ştiam ce să-i spun.

— Iu-huu, se auzi un strigăt, iar Wesley îşi reveni şi se uită spre uşă. Intră o blondă frumoasă. Îl privea ţintă, fără a observa că sunt lângă perete.

— Ashley, zise el surprins. Ai venit mai devreme.

—Ştiu, scuze, de-abia aşteptam să te văd. Am adus o pătură, zise ea, legănând coşul pe care îl ţinea în mână. Alergă spre el, aruncă coşul la picioarele lor, îşi aruncă braţele în jurul gâtului lui şi îl sărută, dar nu ca o soră. Am simţit o împunsătură de gelozie, de care am încercat să mă detaşez. Ea deschise ochii şi mă văzu stând acolo, cu braţele încrucişate, plictisită.

— Sunteţi drăguţi aşa, îmbrăţişaţi, dar m-am plictisit. Pot să plec?

Wesley se desprinse din îmbrăţişare şi mă privi zâmbind.

— Cine eşti tu? Mă privea de parcă aş fi mirosit urât. Cine e ea? l-a întrebat.

— Sunt iubita lui secretă. Ne place să o facem în castele vechi, îmbrăcaţi, în timp ce eu mă sprijin de perete, iar el stă pe scări. E greu, dar ne plac provocările. Pervers. Pe mai târziu, iubire. „

ebc9a4a7-ed16-4145-9668-2129d25657c5

Protagonista acestei cărţi este Tamara Goodwin, o adolescentă cam rebelă, ce-i drept, de bani gata, obişnuia să meargă la petreceri unde de cele mai multe ori consuma alcool, şi obişnuia să comunice prin intermediul tehnologiei povestind ultimele bârfe cu prietenele sale. Mai pe scurt, Tamara era o fată înfumurată, superficială şi nepolitiocasă, dar totul ia o întorsătură neaşteptată când tatăl ei moare. Rămânând fără casă, Tamara, împreună cu mama ei, merg să locuiască împreună cu unchiul Arthur şi cumnata mamei ei, Rosaleen.

Cât timp stau la o casă aflată pe domeniul Kilseney, mama Tamarei este din ce în ce mai afectată de moartea soţului ei, nevrând să mai iasă din casă. Lucrurile totuşi încep să se îmbunătăţească atunci când Tamara dă peste o bibliotecă ambulantă şi în ea găsteşte un jurnal care scrie singur despre viaţa ei. Nu conteză că este vorba despre mama sau faptul că va întalni un băiat, jurnalul va scrie fix ce se va întâmpla în ziua următoare.

Totuşi, acest jurnal îşi are şi el partea importantă în carte, o ajută pe Tamara să descopere secretele familiei ce au fost bine ascunse. Romanul este şi unul poliţist, asta prin faptul că Tamara încearcă să descopere ce, sau mai degrabă cine, se asunde în bungaloul de lângă casa Kilseney.

” Am închis uşa cu grijă şi am continuat să merg pe hol. Podeaua era acoperită de o folie de plastic, probabil pentru a menţine gresia curată. Foşnea sub picioarele mele şi eram surprinsă că nu mă auzise nimeni. Poate  că femeia era în magazie, ceea ce însemna că putea să îl vadă pe Wesley. Am îngheţat de spaimă, aproape că-mi venea să alerg afară, dar ajunsesem până aici şi nu voiam să mă mai întorc. Am ajuns la capătul holului, unde acesta cotea la dreapta. Acolo se afla o altă uşă, care ducea în living, undeva se afla televizorul, aşa cum văzusem pe fereastră. Cum sonorul televizorului era dat foarte tare, mi-am închipuit că acolo se afla mama lui Rosaleen, dar, deşi îmi pusesem multe întrebări în legătură cu ea, nu era momentul să mă prezint. Nu pe ea o căutam. „

Ce mi-a plăcut la această carte a fost faptul că protagonista a avut parte de nişte schimbări totale de comportament, astfel maturizându-se.

Cine a citit această carte, cum vi s-a părut? Ce v-a plăcut sau displăcut la ea?

Îi mulţumesc Editurii All pentru această sponsorizare.  Cartea Cartea viitorului de Cecelia Ahern  poate fi comandată online de pe website-ul editurii ALL.RO.  .

 

