Contesa sângeroasă- Erzsébet Báthory de Rebecca Johns

Imagine similară

Dacă numele de Erzsébet Báthory nu vă spune nimic atunci probabil o să vă amintiţi una din legendele lui Bloody Mary în care s-ar presupune că era o contesă nemiloasă, sadică care făcea baie în sângele fetelor ucise pentru a-şi păstra frumuseţea.

În realitate, însă, lucrurile sunt puţin diferite. Nu am de gând să vă stric plăcerea spunându-vă dacă contesa Erzsébet chiar era atât de crudă pe cât înţelegem din legendele ţesute în jurul poveştii sale sau dacă a fost doar teama bărbaţilor de a lăsa o femeie inteligentă să ajungă la fel de puternică ca şi ei.

Din acest roman istoric ne putem face de asemenea o oarecare idee despre viaţa oamenilor din Ungaria pe vremea luptelor cu turcii şi sincer m-am bucurat să citesc o carte care nu îşi are acţiunea doar în America sau Anglia.

Imagine similară

Părerea mea

Majoritatea momentelor în filme, cărţi sau ocazional din viaţă scot la iveală feminismul din mine, însă povestea de viaţă a contesei Erzsébet Báthory a reuşit să îl ţină în permanenţă lângă mine devenind furioasă atunci când era nedreptaţită şi, nu cred că exagerez, în culmea fericirii când reuşea să le facă faţă.

Puncte forte

Ce mi-a plăcut a fost că în roman găseşti subtil nişte lecţii psihologice despre gândirea umană atunci când puterea înlocuieşte moralitatea.

Puncte slabe

Ce nu mi-a plăcut a fost că primul capitol a început direct cu întemniţarea contesei simţind că mi-a luat puţin din final, însă având în vedere că romanul se bazează pe jurnalul lui Erzsébet Báthory presupun că pot ierta acest amănunt.

 

Amalia se jura că e nevinovată, spunând că e mincinoasă fata care o acuzase, că nu a declarat niciodată că Ferenc s-a îndrăgostit de ea. Celelalte fete, pretindea ea, o invidiau pentru oglinda frumoasă, pentru prietenia cu stăpâna casei, şi spuneau minciuni încercând să-i distrugă reputaţia. Era nedrept. Poate contesa să creadă orice îi spune o fată geloasă şi să le facă pe celelalte să sufere din cauza asta?

 

– Te simţi bine draga mea? am întrebat-o, iar ea mi-a răspuns  că da, însă nu am crezut-o câtuşi de puţin. Trebuia să meargă direct la culcare.atunci când urma să ajungem în oraş, fără comentarii, deşi ea o să obiecteze, zicând că am nevoie de ajutorul ei la aranjarea casei, căci întotdeauna se gândea mai întâi la confortul meu.      – Du-te la culcare Darvulia! am spus. Cu siguranţă ţi-ai câştigat până acum dreptul de a te odihni atunci când eşti bolnavă.

 

De necrezut. De data asta Dorka merse prea departe. Îi explicasem foarte clar că nu voiam să am necazuri atâta timp cât fiica mea era acolo, când în casă se aflau atâţia necunoscuţi- valetul şi servitorii ginerelui meu, precum şi servitoarele fiicei mele- nefamiliarizaţi cu obiceiurile noastre.

 

Imagini pentru contesa sangeroasa

Mulţumesc editura Editura All pentru carte. Cartea Elizabeth Bathory. Contesa sângeroasă de Rebecca Johns poate fi cumpărată online de pe website-ul editurii ALL. RO. 

Un gând despre „Contesa sângeroasă- Erzsébet Báthory de Rebecca Johns

Lasă un răspuns

