Toamna e printre anotimpurile mele preferate, pentru că… de. Toamna bem ciocolată caldă, pășim pe un covor de frunze și purtăm pulovere mari și urâte. Cine nu vrea să facă așa ceva? Îi mulțumesc blogului Forever Lost în Literature pentru nominalizare și, fără alte adăugări, hai să începem:

Crunching Leaves: The world is full of color. Choose a book that has reds, oranges, and yellows on the cover.

512ryvvdvjl-_sx315_bo1204203200_

Cozy Sweater: It’s finally cold enough to don warm, cozy clothing. What book gives you the warm fuzzies?

220px-rye_catcher

Cred că am citit cartea asta de cel puțin cinci ori: De veghe în lanul de secară, de J. D. Salinger, este una dintre cărțile mele preferate din toate timpurile. Cu un final trist, dar plin de speranță, aventura lui Holden Caulfield se încheie cu un mesaj pentru cititorii de toate vârstele. Aceasta este una dintre puținele cărți care mă sensibilizează ca om.

Deci da, e warm and fuzzy.

Fall Storm: The wind is howling and the rain is pounding. Choose your favorite book or genre that you like to read on a stormy day.

ucigasul-abc-editia-colectionarului_1_fullsize

De regulă, zilele furtunoase îmi amintesc de poveștile furtunoase, cu crime și monștri. Dar, nefiind cel mai mare fan al genului horror, îmi dedic zilele reci autoarei mele de romane polițiste preferate, Agatha Christie. Mai mereu prefer un mister în care figurează marele Poirot decât Miss Marple, dar Christie e Christie și mă încântă toate romanele ei.

Cool Crips Air: Who’s the coolest character you’d want to trade places with?

0_2332.jpg

Elefantul Matilda, din Amintirea albastră a pământului. În timp ce un conflict internațional de mari proporții se derulează în prim planul romanului, matriarha Matilda și tribul său de elefanți își continuă nepăsători viața. Pentru ei, indiferent de destinul umanității, viața merge înainte, și își văd de treabă liniștiți.

Hot Apple Cider: What under hyped book do you want to see become the next biggest, hottest thing?

310

Nu urmăresc tendințele în niciun domeniu, inclusiv în literatură, așa că o să arunc cu zarul de data asta. Am adorat romanul Villete, de Charlotte Bronte, care simt că este eclipsat de faimosul Jane Eyre. Povestea și eroii sunt foarte asemănători, dar, personal, mă regăsesc mult mai mult în universul închis și întunecat din Villette decât în romanticul Jane Eyre.

Este un roman mai realist, mai trist cumva, care îți dă o senzație de claustrofobie uneori, de izolare. Dar îmi place mult mai mult. Personaje îmi par mai vii, dragostea lor mai reală și experiențele lor mai viscerale decât povestea pe care o știm cu toții.

Coats, Scarves, and Mittens: The weather has turned cold and it’s time to cover up. What’s the most embarrassing book cover you own that you like to keep hidden in public?

gradina-raiului

Grădina Raiului, de Ernest Hemingway, are o copertă foarte frumoasă, dar nu e genul de carte pe care aș citi-o în public!

Pumpkin Spice: What’s your favorite fall time comfort food/foods?

fnk_apple-pie_s4x3-jpg-rend-sniipadlarge

Hmm, eu mănânc comfort food tot anul! Dar toamna cred că îmi plac mai mult plăcintele și prăjiturile de casă. Îmi dau un feeling atât de cozy! Practic vorbind, orice mâncare făcută la cuptor (lasagna included) e deodată de cinzeci de ori mai bună când e frig afară! Am I crazy?

Ăsta a fost și The Fall Cozy Time Book Tag, și mă bucur foarte mult că l-am făcut! Care mai dorește, care mai poftește, vă invit pe toți să îl faceți! Nu fiți timizi, eu una m-am distrat de minune făcându-l!

