Bookhaul august-septembrie

Am revenit cu un nou bookhaul, de data asta foarte modest, pentru că nu am prea avut bani de cărți lunile astea două. Din fericire pentru mine, am primit câteva cărți pentru activitatea pe blog, și îi mulțumesc din suflet lui Audrey pentru alegerile sale inspirate.

Acum trecem la partea mea preferată. Luna asta am făcut rost de numai șase cărți, dar sunt toate  extrem de reușite și nu le-aș da la schimb nici să mă omori.

14408956_868702246594716_1299175006_n.jpg

De data asta voi începe cu cărțile primite din partea blogului, în număr de trei:

Jocul lui Ender, de Orson Scott Card

Să nu mă părăsești, de Kazuo Ishiguro

Marele singuratic, de Marin Preda

14442756_868702226594718_1604831485_n.jpg

De Jocul lui Ender îmi amintesc din clasa a IX-a, când ni s-a predat literatura de anticipație la ora de limba română. Până atunci nu mai citisem nimic din genul SF, așa că nu aveam idee la ce să mă aștept și, drept să spun, nu eram prea impresionată de premisa romanului. Fiind copil cuminte, am împrumutat cartea de la bibliotecă și m-am apucat frumos de citit.

Era. Genial.

Când am terminat cartea, am înapoiat-o la bibliotecă, am răspuns la ore și am continuat să fac ce fac mereu. Dar de data asta aveam o propunere pentru mine însămi, aceea de a pune mâna pe Jocul lui Ender încă o dată, preferabil permanent, și de a trece din nou prin aceeași poveste. Ghici ghicitoarea mea, asta e cartea pe care o citesc acum.

Legat de celelalte două cărți: 1. Kazuo Ishiguro e un geniu, în sensul că indiferent ce scrie, pare poezie, nu proză. Scrierile sale sunt extrem de melancolice și au un gust dulce-amărui, care mă dă pe spate de fiecare dată; 2. Marin Preda e un altfel de geniu, pentru că e printre puținii autori canonici români pe care îi suport. E puternic, e trist, e trecut prin viață și e blazat.

Trecem la cărțile cumpărate:

Wyrm, de Orson Scott Card

Catarul, de Stanislaw Lem

Amintirea albastră a pământului, de Alastair Reynolds

14408902_868702199928054_802134799_n.jpg

Am ales să experimentez cu genul SF datorită plăcerii pe care mi-au cauzat-o câteva perle ale genului (Solaris, Mașina timpului, Jocul lui Ender). Sper că aceste trei cărți să îmi aducă aceeași satisfacție!

Sper că în toamnă voi fi puțin mai bogată, ca să mă bucur de achiziții suplimentare, ca să zic așa. Până atunci, voi încerca să citesc ce am!

4 gânduri despre „Bookhaul august-septembrie

Lasă un răspuns

