sense-and-sensility

 

Sunt obsedată de Mândrie și prejudecată, așa că m-am gândit că ar fi perfect pentru mine să încep să urmăresc și adaptările celorlalte romane. Am ajuns, într-o bună zi când voiam să mă abțin de la seriale, să dau peste Sense and Sensibility, iar producția din 2008 mi s-a părut perfectă, chiar dacă am cochetat puțin și cu cea 1995, din care am văzut mai bine de jumătate la televizor.

Cea din 2008 mi se pare cea mai bună până acum. Este mini-serie, are trei episoade, fiecare durează o oră și totul îți ajunge la inimă. E ca un tort bun de ciocolată, a cărui savoare îți rămâne înfiptă în creieri pentru mult timp și mereu te reîntorci să redescoperi aroma.

Domnul Henry Dashwood moare, iar Norland Park, proprietatea lui, intră acum în posesia singurului său fiu, John. Cea de a doua lui soție și cele trei fiice ale lor, Elinor, Marianne și Margaret, moștenesc doar o sumă mică de bani cu care de abia s-ar putea întreține. Iar asta doar dacă ar renunța la traiul bogat și frumos pe care l-au avut până acum și s-ar muta într-o cocioabă.

Fratele mai mare, John, îi promisese tatălui lui că va avea grijă de surorile lui și le va susține financiar. Totuși, soția lui John, o egoistă nerușinată, începe să îl influențeze pe John să nu-și respecte promisiunea făcută tatălui său. Imediat, cei doi se muta la Norland Park și le tratează pe mamă și pe fiice ca pe niște musafiri nedoriți. Doamna Dashwood este nevoită să înceapă să caute un loc unde să se ducă.

Între timp, fratele lui Fanny, Edward, un băiat inteligent și drăguț, opusul surorii lui, vizitează Norland Park și curând se atașează de Elinor. Fanny nu este de acord și o jignește pe doamna Dashwood.

Un văr îndepărtat pe care nu îl cunoscuse până atunci, îi trimite o scrisoare doamnei Dashwood, în care o anunță că o poate ajuta cu un loc unde să locuiască. Mama și fetele pleacă curând spre viitoarea lor locuință și găsesc acolo un loc modest, care nici nu se poate compara cu locul frumos pe care îl părăsiseră. Cu toate acestea, vărul ei, Sir John, e un om de onoare, care le întâmpină cu căldură și, cu ajutorul lui, își întemeiază un nou cămin.

Aici, fetele cele mari vor descoperi dragostea, cu toate lucrurile frumoase sau urâte cu care vine la pachet.

Mie mi-a plăcut foarte mult această ecranizare, cred c-o să rămână preferata mea și după ce termin să le văd pe celelalte. Actorii au fost foarte buni și au fost scene în care am fost atât de impresionată și rămâneam cu lacrimi în ochi. E plin de oameni care te dezgustă, dar și de oameni care te surprind prin bunătatea lor, oameni care nu cer nimic în schimb, pe care nu i-ai cunoscut niciodată, dar care te ajută la ananghie.

P.S. Mă bucură atât de tare să revăd actori pe care i-am mai văzut și-n alte filme/seriale geniale. Cine a văzut The White Queen și Downton Abbey? Mhm. 🙂

14164189_745323748940570_1440042642_o

