Rapid Fire Book Tag

Am preluat tag-ul de la Jessie’s Books. Am pus ochii pe el ceva mai demult, dar nu am avut timp să îl fac. Din fericire, acum sunt pregătită pentru el!

E-book or physical book?

Ecranele luminoase îmi rănesc ochii, plus că îmi place să răsfoiesc ceea ce citesc. E mult mai ușor pentru mine să parcurg o carte adevărată decât un e-book.

Paperback or hardback?

Hehehe… both. La modul practic, prefer un paperback, dar trebuie să recunosc că o carte hardback e mult mai estetică.

Online or in-store book shopping?

Opinie nepopulară: îmi plac librăriile și îmi place să le frecventez. Cum nu le am de nicio culoare cu cumpărăturile online și oricum nu îmi cumpăr foarte multe cărți, prefer să le iau din librării.

Trilogies or series?

Prefer trilogiile din motive evidente: sunt mai scurte. Cu cât sunt mai multe cărți, cu cât e nevoie de o intrigă elaborată și mai multe personaje pentru a fi bune, iar mulți autori ignoră lucrul ăsta. Desigur, există excepții, cele mai notabile fiind Harry Potter și Cronicile din Narnia. Dar cine oare se ridică la nivelul ăsta?

Heroes or villains?

Mmm, villains. Oricine adoră un răufăcător bine construit. Eroii pot deveni uneori simpliști, iar în contrast un răufăcător de calitate poate salva toată povestea.

giphy Why so serious?

Sau poate un anti-erou…

giphy (2).gif

A book you want everyone to read?

The Great Gatsby, de Franz Scott Fitzgerald. Nici nu mai încerc să exprim în cuvinte ce carte superbă e. Tot ce pot să zic e: read it, read it, read it.

giphy (3)

Recommend an underrated book?

Sinceră să fiu, nu știu ce e sau nu e la modă, de aceea nu am de unde să știu dacă e apreciată sau nu o carte anume. Așa că o să zic la nimereală…

Clopotul de sticlă, de Sylvia Plath. De fapt, screw it: orice a scris vreodată Sylvia Plath.

images

The last book you finished?

Iubita mea, Sputnik, de Haruki Murakami. Am scris și recenzie.

The last book you bought?

Amintirea albastră a pământului, de Alastair Reynolds – primul volum din trilogia Copiii lui Poseidon.

Weirdest thing you’ve used as a bookmark?

Ezit între a spune nota de plată, buletinul și un șervețel.

Used books: yes or no?

Yes. All the effing way yes. 

Top Three Favorite Genres?

Clasici moderni, sf și crimă.

Borrow or buy?

Both, dar prefer să iau cu împrumut din alte motive evidente: e mult mai ieftin (sic!). Plus că atunci când e cartea altcuiva măcar încerc să am grijă de ea și să o termin mai repede!

Characters or plot?

Characters. Mă axez pe oameni și de aceea nu îmi plac stereotipurile și personajele/oamenii plați. Prefer personalitățile poveștii.

Long or short books?

Asta e cu schepsis. Îmi plac cărțile scurte (și citesc mai des cărți scurte), dar aproape toate cărțile mele preferate au peste 350 de pagini.

Long or short chapters?

Short chapters, ca să le termin mai repede.

Îmi place la nebunie să pot pune semnul de carte la începutul unui nou capitol. Nu suport să văd că am pus semnul la mijlocul capitolului, ca nuca în perete!

Name the first three books you think of…

Jurnalul lui Anne Frank

Muntele vrăjit, de Thomas Mann

De veghe în lanul de secară, de J. D. Salinger

Books that make you laugh or cry?

De regulă cărțile nu îmi dau lacrimi, dar Și munții au ecou, de Khaled Hosseini, m-a făcut să plâng foarte urât. Am uitat când a fost ultima dată când am râs la o carte, dar romanele lui Rainbow Rowell mă fac mereu să zâmbesc.

Our world or fictional worlds?

În afară de Hogwarts, mai toate lumile fictive pe care le știu sunt distopice. Deci… parcă prefer realitatea.

Audiobooks: yes or no?

Nu zic nu, deci trebuie să zic da!

Do you ever judge a book by its cover?

Cam da. Există anumite coperți pe care chiar nu le suport.

Book to movie or book to TV adaptations?

Depinde de carte și de regizor. Spre exemplu, am adorat serialul Mândrie și prejudecată cu Colin Firth, plus că se potrivea fix pe structura romanului. Și pentru romanele lui Charles Dickens prefer formatul de serial.

În schimb, regizorul Stanley Kubrick a realizat adaptări de excepție pentru romanele The Shining al lui Stephen King și A Clockwork Orange, al lui Anthony Brugess. Nu aș putea să-mi imaginez o carte de genul ca serial, așa cum nu-mi pot imagina o adaptare a lui 1984 ca sitcom de comedie.

A movie or TV show you preferred to its book?

Jurnalul lui Bridget Jones. Filmul a fost perfecțiunea întruchipată (plus Colin Firth) și am rezonat mult mai mult cu el decât cu cartea.

original-17177-1434980590-4

Series or standalones?

Dacă ar fi să aleg, aș prefera un singur volum, cu cap și coadă.

2 gânduri despre „Rapid Fire Book Tag

  1. Uite asa mai aflam si noi cate ceva despre tine 😉
    Seria mandrie si prejudecata cu Colin Firth este, intr-adevar, exceptionala, o ecranizare mai mult decat reusita. Filmul Jurnalul lui Bridget Jones ma tot chinui sa il vizionez dar nu reusesc 😀

Lasă un răspuns

