Citate – Shantaram de Gregory David Roberts

„ Primul lucru pe care l-am observat în Bombay, în prima mea zi în acest oraș, a fost mirosul aerului diferit. L-am simțit înainte să aud ori să văd ceva despre India, chiar și când am mers de-a lungul coridorului care lega avionul de aeroport, ca un cordon ombilical. ”

„ Uneori amintirile sunt atât de bruște și de nepotrivite în momentele respective, încât singura reacție este râsul prostesc, necontrolat. ”

„ Imagini uluitoare și enigmatice ale orașului mi se răsuceau și mi se învârteau în minte asemenea unor frunze prinse de vânt, iar sângele mi-era atât de răscolit de speranță și de așteptări, încât, stând în întuneric, nu mi-am putut opri un zâmbet. ”

„ Mă-ntorceam adesea cu mintea, în delirul febrei, la familia și prietenii pe care-i avusesem și pe care-i pierdusem pentru totdeauna în Australia. ”

„ Pentru ei, mâncarea este muzica înăuntrul corpului, iar muzica este hrana care vine din inimă. Limba Indiei și cea a Italiei fac din orice om un poet, și transformă banalitatea în ceva frumos. ”

„ Viziunea lor artistică trebuie să cuprindă mâzgălitura sau pata intenționată care dau autenticitate falsului lor, dar și acuratețea detaliului modificat sau reprodus. Fiecare pagină pe care o creează este o pictură miniaturală, o mică expresie a artei lor. ”

„ În prima mea bătaie cu cuțite am învățat că sunt două feluri de oameni care se implică într-un conflict pe viață și pe moarte: cei care ucid ca să trăiască și cei care trăiesc ca să ucidă. ”

„ Lumina soarelui se sfărâma de apă, presărând dâre în rotocoale sclipitoare de cleștar peste valurile ce se rostogoleau umflate în semiluna largă a golfului. Păsări de foc din apusul care se apropia se roteau și se întorceau ca una, cu stolurile lor compacte, fluturând asemenea unor drapele de mătase. ”

Lasă un răspuns

