Kill Bill sau de ce nu toate filmele de acțiune sunt nașpa

Există oameni care au văzut toate ecranizările după Jane Eyre, știu pe de rost toate filmele lui Frank Coppola și pot să îți recite mai toți actorii din Stăpânul Inelelor fără să clipească. Există și oameni care nu au nimic de-a face cu filmele și preferă serialele, sportul sau, mai știu eu, Youtube (guilty as charged).

Ei bine, eu sunt unul dintre oamenii din a doua categorie care ar da bani buni să intre în prima pentru că… hai să fim sinceri, cinefilii sunt cool. Așa că am profitat de condițiile de la cămin, anume inabilitatea de a citi în aceeași cameră cu alte 3 persoane, plus comoditatea căștilor, și am făcut o listă de filme de văzut în 2016. Unul dintre aceste filme e Kill Bill, compus din 2 volume.

images.jpg

Al patrulea film al lui Quentin Tarantino, cu Uma Thurman în rolul principal, Kill Bill pare de la bun început o alegere promițătoare. Ideea care stă la baza filmului este masacrul membrilor recitalului de nuntă al lui Beatrix, o fostă asasină plătită care descoperă că e însărcinată cu copilul liderului găștii din care face parte, The Deadly Viper Assassination Squad. Odată ce descoperă starea sa, eroina fuge în Sao Paolo, unde cunoaște un tânăr dispus să se însoare cu ea, pentru ca apoi să fie depistată de Bill și bătută brutal. Beatrix, poreclită în primul film Mireasa, nu moare în urma traumelor fizice pe care le suferă, ci rămâne inconștientă pentru 4 ani.

După care îi la rând pe foștii săi colegi și îi ucide. Pentru că, de, e o viperă.

6ef3aa162ac7ef66cead7a786eb13382.jpg

Ceea ce mă impresionează la film nu e neapărat povestea în sine sau perseverența personajului de a-și atinge scopul cu orice preț, ci tehnicile cinematografice folosite. Spre exemplu, primul film se deschide cu moarte celei de-a doua victime a lui Beatrix, Vernita Green, care s-a lăsat de meserie pentru a se căsători și a-și crește fetița. Scenele de luptă dintre cele două profesioniste sunt extrem de bine filmate, iar felul în care ele ascund conflictul în fața fiicei Vernitei e atât de patetic încât zici că e real.

Pe urmă, privim în mintea Miresei în timp ce ea își amintește cum a ucis-o pe mafioata yakuza O-Ren Ishii, singura care încă activează drept criminal profesionist. Aproape întreg fimul se axează pe evoluția lui O-Ren din orfană neajutorată în liderul mafiei japoneze, și căderea ei atunci când Beatrix o scalpează efectiv și o ucide, după ce a trecut prin mai toți subordonații ei.

Alt lucru care face ca primul volum să fie ceva special e incorporarea scenelor în stil anime în povestea lui O-Ren. Deși filmul suferă de cantități grețoase de cultural appropriation, scenele care ilustrează trecutul mafioatei mi se par foarte compatibile cu stilul de bandă desenată, într-un fel amintindu-mi de Batman.

descărcare

Okay, hai să zicem că Batman nu a devenit malefic, dar trebuie să recunoști că ar fi făcut-o dacă ar fi văzut procesul… eh?

Volumul al doilea prezintă trecerea lui Betrix prin încă doi foști pioni de-ai lui Bill, dar și trecutul și povestea ei, ceea ce o transformă într-un personaj mai complex și mai credibil. Și, sinceră să fiu, momentul revederii cu fostul ei șef și amant, și momentul morții sale, mă dau pe spate și acum, după două zile de când am văzut filmul.

Dar, pentru că am preferat cu mult primul volum, o să vă las pe voi să descoperiți ce secrete se ascund în al doilea volum al lui Kill Bill, și eventual dacă chiar merită cele patru ore în care ați fi putut să vă uitați la let’s play-uri vechi de-ale lui Pewdiepie.

2 gânduri despre „Kill Bill sau de ce nu toate filmele de acțiune sunt nașpa

  1. Mi s-a părut unul dintre cele mai dubioase filme văzute (datorită, în mare parte, tehnicilor de care și tu ai povestit). Știu că am văzut doar prima parte acum vreo 5 ani și chiar voiam să-l revăd să îmi fac o părere mai amplă 🙂

    1. Depinde cum definești ”dubios”. Într-adevăr, și mie mi s-a părut un film mai ciudățel, dar poate tocmai asta mi-a plăcut la el: se diferențiază de alte filme de acțiune. Și e o idee foarte bună să îl revezi, poate chiar o să-ți placă. Spor!

Lasă un răspuns

