coperta1

A durat mult ca să o termin…La un moment dat mă întrebam de ce citesc această carte dar mă bucur că nu am renunțat la ea. Am văzut filmul și mi-a plăcut. Îl recomand.
Deci să revin la carte. Acțiunea cărții se desfășoară la Londra și în China.
Kitty Fane face o greșeală imensă, nu își dă seama ce făcut defapt până când soțul ei descoperă ce a făcut.
Ea s-a căsătorit doar ca să nu rămână fată bătrână. Găsește un bărbat care o iubește, Walter Fane.
Dar ea nu e prea fericită și va găsi alinare în brațele altui bărbat. Doamne îmi venea să îi spun „ femeie ai pe cineva care te adoră și tu asta faci!”
Walter descoperă. Mi-a părut rău de el.
Kitty își dă seama cum e defapt Charlie, Walter avea dreptate.
Walter este bacteriolog și vor merge într-o zonă infestată de holeră.
Aici lucrurile se schimbă, la fel și Kitty, relația lor. Își dă seama cum e viața reală, cu bune și cu grele.
Kitty se schimbă în bine, mă bucur pentru ea că și-a dat seama că a greșit, se redescoperă pe ea dar și pe Walter. Pierde două persoane apropiate. Se întâmplă multe în această cărticică.
Într-un fel are happy-end. Mi-a plăcut.
O recomand. Cartea mi-a fost oferită de Târgul Cărții. ( http://www.targulcartii.ro/ )
Dacă ați citit cartea cum vi s-a părut? Dar filmul? Știu că mă repet dar îl recomand. Sunt câteva aspecte care au fost schimbate, dar în rest este foarte frumos.
Cartea a apărut la editura Polirom.

Ecranizarea :

Painted Veil pic 2

„ Lumina tare a amiezii răpea misterul palatului vrăjit, care acum nu mai era decît un templu țipător și derăpănat de pe zidul orașului. ”

„ Niciodată nu se simțise cu inima mai ușoară. I se părea că tot trupul îi e scoică ce zace la piciorele ei, iar ea rămas doar spirit pur. ”

„ Erau sute și sute de jonci, toate silențioase și misterioase în lumina aceea fantomatică, și aveai senzația că echipajele lor sînt stăpânite de o vrajă, căci lucrul care le ținea atît de liniștite și de mute nu părea să fie somnul, ci ceva straniu și teribil. ”

„ Spațiul vast și asfințiturile frumoase și tragice de pe Oceanul Indian o odihniseră. Părea că e purtată spre țară unde poate fi liberă și stăpînă pe sufletul ei.”

„ Vreau să fie sinceră și să nu se teamă de nimic. Vreau să fie o ființă umană normală, o ființă independentă de alții și stăpînă pe sine. Și aș vrea ca ea să-și ducă viața ca un om liber și cu mai mult succes decît mine. ”

