baner-300x250.gif

După cum probabil că știți deja, ieri, 23 aprilie, a fost Ziua Internațională a Cărții, prilej pentru diferite evenimente organizate de cafenele, librării și edituri din toată lumea. Spre exemplu, la Cărturești Carusel a avut loc un fel de sesiune de poetry reading pentru a sărbători poezia și literatura în general de pretutindeni.

Eu însă nu am fost la Cărturești, ci la evenimentul care s-a desfășurat în Parcul Lumea Copiilor din Tineretului, de la ora 19, organizat de editura Litera. Am participat la a patra ediție a Nopții Cărților Deschise, care promitea ”mii de cărți oferite gratuit, spectacol de statui vivante, proiecție de film în aer liber” și altele. Tehnic vorbind, s-au ținut de cuvânt. S-au oferit într-adevăr numeroase cărți din toate genurile posibile: dragoste, polițiste, clasici, pentru copii, fantasy, horror. Au fost și statui, care drept să spun nu m-au prea impresionat, având în vedere că nu făceau nicio scamatorie, ci se plimbau și ele pe-acolo. Cu filmul nu au dat greș din fericire, chiar au făcut o alegere inspirată. Filmul ales a fost Podul spionilor (2o15), regizat de Steven Spielberg, care a primit 6 nominalizări la Oscar și pentru care Mark Rylance a câștigat Oscarul pentru Cel Mai Bun Actor în Rol Secundar. Wow.

Păcat că restul serii nu a fost așa de wow.

Eu am întârziat puțin, pentru că fusesem toată ziua pe drumuri și a trebuit să mă opresc pe la cămin ca să iau și eu o geantă, ceva în care să ascund cărțile. Ajung pe la 19.10, și e o harababură de nedescris. Oamenii se așează și se ridică de pe scaune în mod continuu, câțiva oameni se ceartă cu organizatorii, iar mirosul de mici și colaci secuiești de la intrare încă îmi persistă în nări (pentru că România și pentru că evident niciun event nu e event fără pălincă și mititei). În fine.

Eu și amica mea ne așezăm, privim cum oamenii vin și pleacă. Unii dintre ei au venit pentru film, alții se așează puțin, fac cum fac rost de câte un teanc de cărți, pe care nu se sfiesc să îl ascundă, apoi pleacă. Reușim și noi două să facem rost de câte ceva, în plus acum am un nou film de văzut. Din păcate, ne-am chinuit să ne găsim și noi câte două cărți pe la sfârșit, iar eu m-am întors acasă cu o carte de dragoste și alta pe care am citit-o deja, în engleză.

placere-exclusiva_1_fullsize  lt_coperta_bpt_173-1

Voi ați fost la Noaptea Cărților Deschise? În ce an? V-a plăcut? Simțiți-vă liberi să vă împărtășiți părerea!

