Târguri de carte: Kilipirim

Trăiesc în București, unde întotdeauna se întâmplă câte ceva. Un vernisaj, un concert, un spectacol. Fiind mai degrabă couch potato, eu nu prea sunt cu evenimentele, expozițiile, semnările de cărți. Dar coincidența a făcut ca două târguri de carte destul de accesibile să se desfășoare în aceeași perioadă. O perioadă în care nu aveam un șfanț, desigur, așa că am ajuns să privesc cărțile expuse și să plâng.

Pun pariu că toți putem înțelege sentimentul acela când ai o carte pe care ți-o dorești în față ,dar nu ți-o poți permite. Dacă sunteți bogați și puteți cumpăra tot ce doriți, dați-mi voie să fac o demonstrație vizuală.

images.jpg

Relatable.

Primul târg la care am fost a fost Kilipirim, care s-a ținut în Mall Unirea, la etajul 2, și promite marea cu sarea când vine vorba de prețuri. Anunțurile susțineau că se vor găsi cărți la 1, 5, 10 lei, și reduceri de 50-70%. Mai spuneau și că vor fi câteva standuri cu produse ezoterice și oculte, dar ce au uitat să menționeze că acestea reprezentau în jur de 50% din produsele expuse.

Stai, ce?

Da, așa e. Odată ce am găsit expoziția, am fost întâmpinată de cristale, cărți de chiromanție și tincturi care promiteau, nu știu, tinerețea veșnică. Nefiiind adeptă ezoterismului, faptul că întreg pasajul care ducea la sala în care se ținea expoziția m-a nemulțumit profund. Mă gândesc însă, Asta e. Ei spuneau că o să fie și chestii de genul. Pun pariu că o să fie plin de cărți ieftine odată ce intru.

(Acum aflu că un târg de produse ezoterice, A Noua Dimensiune, se ținea în paralel. Dar nu e frustrant? La momentul respectiv eram foarte confuză.)

Kilipirim_02.jpg

Cărți. Multe, multe cărți. Dar mă așteptam la mai multe!

Intru în sală. E plin de cărți, e plin de lume. Sunt destul de organizați, îmi spun. Fiecare editură are standul ei, e și o secțiune specială cu cărți la 5 lei, din punct de vedere al design-ului e okay, ca la carte.

Standurile la care zăbovesc cel mai mult sunt ale editurilor Polirom și Humanitas. Reducerile sunt rezonabile, de 35%, dar mă enervez pentru că nu asta scrie în reclame. Cărțile sunt destul de okay, dar majoritatea cărților care meritau cumpărate erau pe undeva la 25-35 de lei. La fel ca în librării.

Recunosc că erau și cărți de 5 lei, dar acestea nu erau cine știe ce, și de 10 lei, mai ales clasici universali. Reducerile cele mai satisfăcătoare erau la clasici europeni, mai ales englezi, francezi și ruși, iar cărțile de la editura Polirom atingeau prețuri de 12 lei la un moment dat.

Recomandarea mea? Dacă trăiți în București și vreți să economisiți câțiva bani, puteți să vă luați un roman clasic tradus în română, precum Jane Eyre, Bel Ami sau Război și pace. Dacă vă plac clasicii moderni precum Murakami, Plath, Kerouac, vizitați standul editurii Polirom. Acestea au fost standurile care mi-au plăcut mie și ale căror produse aveau prețuri mai accesibile.

Deși nu mi-am luat nimic, Kilipirim nu a fost un eșec total. E greu să găsești cărți bune și ieftine, și adepții târgurilor de carte își propun să găsească un roman, un volum de poezii, o colecție de eseuri pe gustul lor, la un preț accesibil. Dacă aș fi avut mai mulți bani, aș fi pescuit Dans dans dans, de Murakami. Era la 14 lei.

Ofertă de milioane? Nu prea cred. Dar e ceva mai ieftin ca în Cărturești.

8 gânduri despre „Târguri de carte: Kilipirim

  1. Apf, in urma cu trei ani, parca, am fost la cateva targuri si era mana cereasca pe acolo. Erau carti foarte bune, hardcover, la cinci lei. Dar desigur ca Andreea era cam proasta pe atunci si n-a cumparat. Nu te mai trezesti cu asa ceva acum, din pacate. 😦 Si la Gaudeamus eu am fost putin dezamagita, pentru ca… de ce m-as mai duce la un targ de carte, cand pot sa le iau mai ieftin online? Nu asta era si ideea de la bun inceput? Sa fie mai ieftine decat in oricare alt loc posibil, ca sa vii sa le cumperi? :)) Voiam sa merg si eu la Kilipirim, dar neah. S-a dus entuziasmul. Ori plec cu sacosile pline, ori nu mai vin si dau comanda pe elefant. :))

    1. Eu am fost super dezamăgită de Kilipirim, dar hey, e o experiență. Tocmai ăsta e rostul vieții. Faci chestii și înveți din ele. Nu regret că am mers.

      1. Cam asa e. Eu cand am fost la Gaudeamus am facut un calcul si as fi luat dublu in carti daca as fi dat o comanda pe elefant, dar a fost fain sa merg pe acolo, sa cumpar, sa fie totul minunat. :)) E visul meu sa fiu inconjurata de carti.

      2. Wow, bine de știut. Am fost odată la Gaudeamus, dar nu am stat prea mult. Bine că nu mi-am luat nimic :))

  2. Eu merg la Kilipirim de trei sau patru editii si mereu am plecat de acolo cu plasele pline, la propriu. Niciodata nu am reusit sa plec cu mai putin de 50 de carti, toate luate la preturi mult mai bune decat online sau in librarii. E adevarat ca nu cele mai noi aparitii, dar ma asteptam la asta pentru ca mi se pare logic ca nimeni sa nu imi dea la 5 lei ceva ce vinde oricum la pret intreg, desi la anumite edituri chiar aveau reduceri intre 30 si 50% la noutati (la Nemira si Trei am vazut sigur). Cea mai scumpa carte pe care am luat-o anul asta este Lumea de Gheata si Foc pe care am dat 50 de lei, in nici o librarie fizica sau online nu am vazut-o sub 70.
    La Humanitas e adevarat ca nu gasesti reduceri decat de 10-15% la noutati, cartile pe care le au la 5 sau 10 lei le gasesti la acelasi pret in librarie sau mai ieftin online, asta daca le mai gasesti pentru ca sunt, de obicei, editii vechi. Totusi, au uneori carti cu defect, au coperta usor indoita, supracoperta rupta sau alte asemenea probleme si daca asta nu te deranjaza reducerile sunt imense. Eu anul trecut am luat o carte redusa de la 70 la 20 de lei.
    La Polirom au uneori reduceri extraordinare, din cate am observat, de obicei la Kilipirimul de primavara. Anul trecut am luat Regina Alba de Philippa Gregory la 10 lei, desi este 40 si ceva in librarie. Acum au avut la 5 lei carti care sunt 10 in librarie si 7 in anticariate.
    In plus, mereu e bine sa treci pe la editurile mici, unde gasesti si carti la 3 lei.
    Si ca veni vorba de anticariate am vazut si oameni de la anticariate care au plecat de acolo cu mai multe cutii de carti, pe care cel mai probabil le vor vinde apoi la cu totul si cu totul alte preturi nu la 5 lei.
    Eu cel putin sunt foarte multumita de Kilipirim, iar la cel de anul asta puteam sa mai cheltui inca o data cat am dat. Si le multumesc parintilor mei ca ma vor hrani luna asta si ca vor cumpara mobila noua ca sa am unde sa mai pun si restul de carti.

    1. Mă bucur că ai găsit întotdeauna oferte bune la acest târg, dar eu am descris o experiență personală, iar eu nu m-am bucurat de aceleași rezultate. Nu neg faptul că au existat cărți la prețuri mai mici, dar nu a fost ceea ce au promis și nu a fost evenimentul la care m-am așteptat. În plus, oameni diferiți au perspective diferite asupra aceluiași lucru. Nu înseamnă neapărat că unul dintre noi greșește. Eu mă bucur că formula Kilipirim funcționează pentru alți oameni, dar îmi mențion poziția asupra experienței proprii. Am fost, am văzut, nu mi-a plăcut. C’est la vie.

Lasă un răspuns

