Recenzie : Prăvălia de mărunțișuri a domnului Nakano de Hiromi Kawakami

12734224_434185970124675_5667973621577703170_n

Este o carte foarte ușoară.
Hitomi lucrează la prăvălia lui Nakano, de unde și numele . Nu lucrează singură, Takeo se ocupă să i-a anumite lucruri pentru a le aduce la prăvălie. Domnul Nakano le este șef, dar nu este unul dur.
Domnul Nakano duce o viață interesantă pentru vârsta lui, iar sora lui, Masayo la fel.
Între Hitomi și Takeo se leagă ceva, dar sunt momente ciudate între ei, au parte de întâlniri după aceea se schimbă ceva.
La locul de muncă a lui Hitomi vin oamenii ce își vând lucrurile prețioase, unele sunt istorice sau cadouri de la alți oameni. Fiecare lucrușor este special.
Zilele de muncă sunt relaxante după părerea mea. Pe parcursul acestei cărți am simțit că fac parte din carte, că personajele sunt aproape de mine și reale.
Uneori Hitomi, Takeo, Nakano și Masayo iau cina sau prânzul împreună, datorită acestui obicei am aflat mai multe despre ei și despre alte personaje episodice sau despre lucrurile care sunt de vânzare în prăvălie.
În fiecare capitol am aflat despre viața lor, felul lor de a fi, plus denumiri de mâncare care îți lasă gura apă!
Deși este o carte scurtă se întâmplă multe evenimente ce le vor schimba viața sau măcar lasă o amprentă asupra lor.
Nakano va lua o decizie decisivă. Au parte de anumite schimbări.

Dar ultimul capitol este decisiv pentru personajele din carte. Se schimbă multe. S-au schimbat multe.
Cartea este destul de scurtă de aceea nu voi dezvălui prea multe. Veți afla mai multe dacă citiți această carte interesantă. 🙂
Mi-a plăcut la nebunie și o recomand tuturor mai ales celor care citesc literatură asiatică în principal cea niponă.
Dacă ați citit această carte cum vi s-a părut?
Cartea mi-a fost oferită de Târgul Cărții, sponsorul blogului .( http://www.targulcartii.ro/ )
Cartea a apărut la editura Polirom.

12718162_434185940124678_5050214830463782598_n

„ M-am hotărât să mă duc la Masayo a doua zi dimineața. Luna învăluită în ceață plutea undeva în adâncul cerului. Era o noapte cu semilună. ”

„ În fundal se auzeau anunțurile din difuzoarele gării. Am rupt folia de la caserola cu budincă și am mâncat încet, ascultând înregistrarea. Am pus-o de trei ori, ca să-i aud vocea. ”

„ Iar la cele pe care le accepta, dacă înainte îl trimitea adesea pe Takeo singur, acum ținea morțiș să meargă și el. Și când se întorcea, făcea o mutră dezamăgită și se plângea întruna că nu mai găsește lucruri de calitate. ”

„ Takeo era surprinzător de serios. L-am privit pe furiș, dintr-o parte. Însă mă irita ideea că mă uit pe furiș, așa că mi-am mutat privirea. ”

„ De la astfel de târguri domnul Nakano se întoarce de regulă cu felurite vase și farfurioare, oglinzi demodate sau jucării din perioada Showa. Până la urmă, prăvălia Nakano este un loc de desfacere pentru asemenea lucrușoare „învechite ”. ”

„ La început faptul că lucru care era tot timpul liber fusese brusc blocat îți dădea senzația că ești ținut la distanță. ”

„ Apoi a tăiat firul. Îmi place felul în care ține Masayo în mână foarfeca de ață fără mâner. Amintește de un animăluț căruia i-ai pus în mână o jucărie. ”

4 gânduri despre „Recenzie : Prăvălia de mărunțișuri a domnului Nakano de Hiromi Kawakami

  1. Este intr-adevar o carte care nu pune multe probleme de lectură, dar fermecătoare prin simplitate. Personajele sunt bine conturate, iar acțiunea pare o frântură din viața reală. O carte optimistă, până la urmă. Mai este nevoie și de astfel de lecturi.

Lasă un răspuns

