Citate – Minciuni de vară de Bernhard Schlink

12509606_426019087608030_2777801987543605986_n
„ – Nu mi-aș putea imagina viața fără ea. De fapt, n-aș mai putea să-mi imaginez o altă viață. Sigur, îmi trec prin cap tot felul de variante, dar toate rămân la un nivel abstract. ”

„ Dar își dorea așa ceva. Spera ca-n urma lui să rămână mai mult decât o fotografie pe biroul lui și niște amintiri la care ar fi renunțat bucuros.”

„ Nu era ca dățile trecute însă; un timp fusese cu adevărat fericit. Dar fericirea nu voia să mai zăbovească lângă el. ”

„ Dar mi-am dat seama destul de repede că în spatele frumuseții și al drăgălășeniei ei nu se ascundea nimic, nici o idee, nici o tărie, nici un fel de caracter. ”

„ – Am început să bat câmpii? Da, cred că asta am făcut. Aș putea să ridic în slăvi și restul: aerul tăios și sărat, furtunile, curcubeul de deasupra mării sau vinul. ”

„ Un chip, nimic mai mult, își spuse, și totuși era toată diversitatea de care avea nevoie și pe care o putea suporta. Zâmbi. ”

„ – Da, adevărul chiar te poate chinui. Și-atunci înjuri și îți dorești să nu-l fi aflat. Dar la un moment dat îți dai seama că nu adevărul, ci situația despre care spui că e adevărată e cea care te chinuie. ”

„ Nu asta voia? Să schimbe lumea? Nu de asta scria și preda, ca să-i inspire pe studenții și pe cititorii ei s-o schimbe și ei? ”

„ Erau doar vise goale, baloane de săpun. ”

Lasă un răspuns

