girl-bokeh-hair-style-copy51

Am primit recent TAG de la More than books, căruia îi mulțumesc! :3 Este chiar interesant și original tagul, felicitări!

1. O carte care îți amintește de copilărie. 

Castelul mișcător al lui Howl. Când eram mică am văzut filmul și apoi peste mulți ani, am găsit cartea și nu mi-a venit să cred! Am citit-o dintr-o suflare, teleportându-mă în copilărie odată cu Howl.

2. O carte care îți amintește de școală.

Cișmigiu&Comp. mi-a plăcut foarte mult și îmi stârnea dorul de liceu deși am citit-o într-a noua. M-a făcut să apreciez fiecare clipă a adolescenței.

3. O carte care îți amintește de mâncare.

Varză reîncălzită de Irvine Welsh. Desigur, nu prea are treabă cu mâncarea, ci evidențierea tipologiilor scoțiene, un fel de continuare după Trainspotting, dar cartea asta tot mi-a inspirat foame.

4. O carte care îți amintește de vacanță.

De veghe în lanul de secară. Am citit-o din obligație de la școală, apoi după primele pagini, din plăcere. Mă simțeam în vacanță, pentru că făceam ce îmi plăcea. Citeam ceva frumos, vintage, un clasic, care te punea pe gânduri și te relaxa, te amuza în același timp. O lectură minivacanță.

5.  O carte care îți amintește de o carte.

Omul obsedat de cărți. Practic e un om care ajunge să fure cărți vechi, pentru colecția sa, din iubirea și obsesia lui pentru ele.

6. O carte care îți amintește de sărbători.

Scenariu pentru happy-end. Toată lumea se așteaptă ca de sărbători totul să meargă bine și în special în decembrie, să se termine anul frumos. Oare putem noi ca oameni, într-adevăr să ne scriem scenariul vieții doar folosindu-ne de gândurile noastre, pentru a avea un deznodământ fericit viața noastră?

7. O carte care îți amintește de o țară asiatică (+ ce țară?)

Memoriile unei Geishe. Încă nu am citit-o încă, dar este pe wishlist 2016. (Japonia, ofc)

8. O carte care îți amintește să iubești.

Invitația la vals. Toate prietenele mele mi-o recomandau și când în sfârșit am citit-o, am înțeles de ce. Este o carte genială, care descrie toate momentele iubirii, cu bune și rele. Obișnuiam să fac poze la fiecare citat mișto de care dădeam și am citit până la 2.am numai ca să o termin. Ziceam că mai citesc un capitol, și hai încă unul, până am terminat-o…Am citit scrisoarea Micaelei cu ochii înlăcrimați.

9. O carte care îți amintește că trebuie să faci o schimbare.

Fight Club. Nu mai controla totul și lasă lucrurile să aibă propriul lor mers. Trebuie să realizezi că o să mori într-o zi. Și că asta e viața ta, și că fără durere, nu vei simți că trăiești. Acum este momentul să faci o schimbare. Dar mai întâi prima regulă este că nu vorbim despre Fight Club.

10. O carte care îți amintește de tine.

Rebela de Helen Welsh. O studentă rebelă, care are fetișuri pentru adolescente și bărbații maturi, are o relație distantă cu tatăl său, merge în cluburi cu prietenii săi pentru a-și îneca tristețea și se machiază strident, cu mult negru, se îmbracă cu ce apucă, nefiind prea feminină dar atrăgând mereu atenția – trăiește după propriile reguli. Care sunt acelea? NU există reguli!

11. O carte care îți amintește de vară.

Nopți de vamă. Un amalgam de sentimente și cuvinte scrise cu dor, sus pe stâncă în vamă, mi-au stârnit nostalgii văratice aceste povestiri despre dragoste, vamă, prietenie…

12. O carte care îți amintește de călătorie.

Pe drum de Jack Kerouac este pe wishlist 2016. Citisem din ea vreo 50 de pagini dar am lăsat-o deoparte, nu știu exact de ce, simt că această carte este scrisă pentru a fi citită atunci când călătorești undeva departe, să o termini în căldura și răul de mașină, în vântul care intră pe geam și privind apusul pe autostradă.

13. O carte care îți amintește de facultate.

Prep. Protagonista, fată de la țară, merge la facultate, unde întâlnește o altă lume față de realitatea cu care se obișnuise până atunci. Cu trecerea timpului descoperă adevărata prietenie și greșelile comise în prima dragoste.  Deoarece nu avem instrucțiuni în privința vieții noastre începătoare ca adult, este și normal să greșim…poate tocmai ca să ne lovim singuri de preșul de la ușă și apoi să ne ridicăm cu greu, dar cu forțele recuperate.

14. O carte care îți amintește de animale.

Ferma Animalelor. Mi-am luat-o din cauza tuturor recomandărilor pe care le-am auzit pentru cartea asta. Sincer, nu a fost exagerat de bună, dar a fost ușor de citit și bine scrisă. Mi-am luat-o în engleză și poate politica nu este punctul meu forte și de-aia nu am înțeles-o așa cum trebuia, dar mi-a plăcut. O recomand cu drag.

15. O carte care îți amintește de viață.

Orașe de hârtie. Când m-am urcat pe cea mai înaltă clădire din oraș și am privit înspre orașul întunecat în lumini colorate, m-am gândit că este un oraș de hârtie, exact cum spunea Margo. De sus, totul pare mic, fiecare piesă are detalii și sunt imposibile de descifrat de departe. Dar de sus, toate ideile astea sunt văzute ca o idee de ansamblu, un simplu puzzle. Eu prefer să fiu atentă la toate detaliile. La omul care traversează în ploaie acum. La magazinul care încă mai este deschis. La ploaia care se reflectă la lumina becului felinarului. Și ăsta este un oraș viu. Nu numai de hârtie. De ce nu-l apreciem? D-apoi cu întreaga lume de hârtie cum rămâne?

O dau mai departe :3

 Căutătoarea de cărți

Diana Solomon

Delicatese literare

Cerșetor de zâmbete

brunetasialeeicarti

Reading with my soul

Just reading my books

