Wiki-background

Titlu: Deadman Wonderland

Gen:  Acțiune, Horror, Sci-Fi

Anul: Eu știam că 2010, MAL zice că 2011

Episoade: 12 + un OVA

Rezumat: Acuzat că și-ar fi masacrat colegii de clasă, Ganta este condamnat la moarte, apoi trimis în închisoarea Deadman Wonderland, unde lucrurile devin din rău în mai rău.

În acea închisoare deținuții sunt forțați să participe la diferite concursuri brutale pentru a-și câștiga mâncarea, sunt torturați și omorâți de față cu audiența ce crede că la mijloc sunt doar niște efecte speciale.

Ca un bonus, Ganta își descoperă puterea ciudată de a-și controla propriul sânge, iar ca lucrurile să devină și mai complicate, criminalul în locul căruia a fost acuzat, cel care i-a ucis toți prietenii, se află în aceeași închisoare ca el.

 

Nu există spoilere.

Crezi că am înnebunit? Nu pot să neg. Am zis că după atâtea lucruri drăguțe și relaxante ar fi bine dacă v-aș spune și de un anime mai…nebun. Da, nebun. Nu există cuvânt care să-l descrie mai bine. Anime-ul este nebun, Ganta e nebun, Shiro e nebună, Yoh e nebun, ăla care se uită la anime-ul ăsta e nebun, cel care l-a făcut e nebun, de la animatori până la trupa Fade ce cântă opening-ul, toți sunt niște nebuni, inclusiv eu, inclusiv tu, dacă ți-a plăcut rezumatul. Nebunie curată peste tot.

Am terminat.

vlcsnap-00019.png

Nu, n-am terminat. De fapt, am foarte multe de spus, atât de multe că nici măcar nu știu cu ce să încep. Ok, încep cu asta: am văzut Deadman Wonderland când a apărut, deci în 2010-2011. Mi-am adus aminte de el acum pentru că mă gândeam la ceva mai diferit de care să vă spun și mi-a venit fața lui Shiro în minte.

Dacă ți-e silă de sânge animat, ți-e frică de dezmembrări animate și sari din pat când vezi psihopați animați, atunci poți să te oprești din citit și să te uiți la orice altceva. Nu e nimic de văzut aici. Dacă îți plac acțiunea și lucrurile fucked up, dar nu ai vizionat încă DW, fă-o. Încearcă-l. E în regulă dacă nu îți place. Nu este nevoie să-ți placă orice. Trebuie să te avertizez, totuși. Anime-ul ăsta NU are un al doilea sezon și nu va avea, din păcate. Ăsta a fost cel mai greșit pas pe care l-a făcut Japonia în toată istoria ei. Da, sunt foarte revoltată la gândul că Highschool DxD are n mii de sezoane doar pentru că are sâni zburători, iar ceva ca DW, Claymore și alte genialități nu au. Încerc să mă împac cu ideea că exită mai mulți perverși decât oameni care vizionează lucruri pentru povești și nu pentru fetițe cu fustițe. Este foarte greu, totuși. Trecând peste…

Deadman Wonderland nu este un anime ATÂT de genial, dar este destul de bun încât să te facă să-ți dorești acel al doilea sezon. Ultimul episod te lasă rău de tot în aer și nu ai de ales decât să citești manga. E o durere în coaste. Manga este deja terminată, deci dacă vrei să o citești, go ahead.

Ceea ce a făcut ca anime-ul să fie și mai bun, pe lângă povestea care, pe mine, personal, m-a prins, este soundtrack-ul. Dacă ar fi să zic câte ceva despre opening și ending, aș termina mâine. Nu o să zic cât de ABSOLUT GENIALE sunt. OST-ul în sine este foarte bun și te introduce în lumea Deadman Wonderland. Este acel fel de OST care, atunci când îl asculți înafara anime-ului, îți aduce aminte, îți trec fragmente prin fața ochilor, te pui singur în situația lui Ganta și realizezi că…ai fi murit în primul episod.

Deadman-Wonderland-screencap-deadman-wonderland-24561555-1280-720.jpg

Am văzut prin mai multe locuri că oamenii îl numesc pe Ganta plângăcios și slab. Hai să ne imaginăm puțin…să ne punem în locul lui. Sunt un băiat de 14 ani, singurul supraviețuitor al unui masacru, prietenii mei au murit, colegii mei au murit, părinții lor dau vina pe mine, sunt condamnat la moarte și trimis într-o închisoare în care pot să mor respirând. Ce e de făcut? Da. Ce-ar fi dacă aș fi optimist și aș merge cu fruntea sus mai departe?! YOLO.

Nu. Pentru mine plânsul lui este dovada că încă există personaje umane. Încă există personaje cu sentimente, cu dubii, cu frica în sânge. Desigur, povestea în sine, pentru că este Sci-Fi, nu ne dă atât de multe ocazii să ne imaginăm că există personaje umane. Dacă tot e Sci-Fi, ar fi putut foarte bine să introducă niște personaje badass fără frică. Dacă ar fi făcut asta, nu mi-ar mai fi plăcut la fel de mult.

Pun accent pe aceste personaje pentru că îmi plac foarte mult și vreau să le îmbrățișez pe majoritatea – adică pe cele care nu vor să mă omoare. Toate au povestea lor, diferită, de altfel. Toate au avut o viață normală înainte să ajungă la închisoare, toate au ajuns într-un mod absolut stupid în acel loc, dar iată-le împreună, încercând să supraviețuiască.

Ei bine, sper că v-am stârnit interesul cu atât de puține informații. Pun aici opening-ul ca să vedeți de ce e pe primul loc la mine în clasament. (melodia, nu anime-ul)

P.S.: Fetelor, Senji Kiyomasa este al meu. Mulțumesc pentru înțelegere!

 

