Recenzie:Colectionarul de John Fowles

Colectionarul, primul roman al lui John Fowles, este o carte cu o conceptie absolut originala, despre pasiunea unui functionar neinsemnat. Un tinar timid, asocial, el este usor-usor cuprins de nevinovata bucurie de a colectiona obiecte. Odata cu primirea unei mosteniri consistente, mica lui placere ia proportii si ajunge treptat sa-i domine viata. Destinul sau capata o intorsatura neobisnuita atunci cind rapeste si sechestreaza o studenta la Arte Frumoase, incercind sa stabileasca astfel o legatura afectiva imposibila intre el si victima.

Parerea mea:Ciudat dar interesant as putea spune.Desi are un asemenea subiect asta nu inseamna ca nu este buna,pot spune ca este un subiect interesant si oricui ii se poate intampla asta.Rapirea asta destul de ciudata o are in prim-plan pe Miranda,ea este persoana rapita intr-un mod in care il vezi numai in filme.Frederick Clegg sau Caliban cum ii spune Miranda este cel care o rapeste pe aceasta,datorita obsesiei lui asupra ei.Caliban are o pasiune pentru fluturi,ii colectioneaza.
Asa ca in aceasta colectie se pare ca o vrea sa o puna si pe Miranda,o fata frumoasa foc,care este studenta la Arte,am aflat din carte despre viata celor doi,prin ce au trecut,probleme,situati ciudate etc.
Caliban isi face planul,dupa ce a castigat o suma foarte mare de bani,cumpara o casa,o amenajeaza,si isi incepe planul acestei rapiri.Reuseste sa faca asta,o duce in locul acela,si acum incepe aceasta aventura ciudata pentru Miranda,mi-a fost mila de ea,ca se afla in situatia asta,nu prea se inteleg ei bine,are tot ce ii trebuie,dar nu tot,nu are libertate.Ea concepe planuri de a scapa din acest loc,adica o pivnita,dar nu are nicio sansa.Intre cei doi au loc discutii interesante pe care le incepe Miranda,pentru a-i schimba felul lui de a fi.El nu prea intelege.
Nu vreau sa dezvalui prea multe despre aceasta carte,vreau ca voi sa descoperiti aceasta interesanta carte,desi are un subiect pe care nu il intalnim prea des in carti.Este o carte interesanta ce merita citita.Veti afla mai multe despre Miranda si Canibal(pentru el Miranda este ca un fluture),despre ce se intampla in aceea casa si multe altele.
Mie mi-a placut  aceasta carte,si o recomand cu mare placere!Daca ati citit cartea cum vi s-a parut?Plus ca e si film.
Cartea a aparut la editura POLIROM.

423482_392298704116088_994729601_n