Recenzia lui Arachne-A 16 luna de Kami Garcia & Margaret Stohl

Dragoste încă din prima clipă… Încă înainte să o fi zărit pentru prima dată, ea i-a bântuit visele: Lena, fata cea nouă de la şcoala lui Ethan. Lena, fata cu părul negru şi ochi verzi, Lena, cea care locuieşte în Ravenwood, vechea plantaţie pe care toţi cei din Gatlin o ocolesc, toţi cu excepţia lui Ethan. Lena, de care Ethan se va îndrăgosti fără scăpare. Dar Lena este urmărită de un blestem, pe care ea încearcă să îl ascundă cu orice chip. Ea este o Caster, provine dintr-o familie de vrăjitoare şi la a şaisprezecea aniversare, ea va fi chemată. Atunci se va decide dacă ea va fi o vrăjitoare a luminii sau o vrăjitoare a întunericului… Ethan ştie că nu are de ales, lui îi este scris să o iubească pe Lena pe vecie. Dar va putea ea să-i rămână alături indiferent cărei părţi îi va aparţine?

Parerea mea:Mi-a placut foarte mult,a fost diferita,mai ales ideea asta de a alege si ideea Casterilor ce isi aleg singuri de care parte vor sa fie,o familie de vrajitori care nu au nicio sansa,cele doua puteri isi aleg singure,asta mi-a placut,a fost ceva diferit.
Lena face parte din aceea familie care nu poate alege de care parte sa fie,si sunt alesi,Ravenwood se numeste aceasta familie,dar Lena face parte si din familia Duchannes(suna asa de bine acest nume de familie).Acest blestem este din cauza unui eveniment din trecut.
Ethan o viseaza iar cand o intalneste boom sentimentele pentru ea cresc desi nu o cunoaste prea bine.
Dar amandoi se simt bine unul langa celalalt,se indragostesc,Ethan reactioneaza bine la ideea ca e o vrajitoare,dar va face orice ca sa nu fie de partea intunericului.Si in sfarsit in acest oras plictisitor se intampla ceva interesant.Plus ca Amma este implicata si ea si desigur cel mai bun prieten al lui Ethan,Link.Am aflat mai multe despre ce s-a intamplat cu mama lui Ethan si alte secrete de ale orasului etc.
Plus si aparitii surpriza,plus ca persoana de care are grija de Lena,Macon,e super de treaba dar nu prea iese afara,e gen ciudatul satului.
Va fi si o batalie,nu va spun cu cine se va bate Lena.
Lena este genul de personaj feminin ce nu accepta sa fie invinsa,va face orice sa nu devina o vrajitoare a intunericului cum este si verisoara ei.O familie destul de ciudata si interesanta,mai ales reuniune de familie si comportamentul verisoarei.
Fiecare dintre Casteri are o putere definitorie,nimeni nu e la fel.
Mai multe nu va spun,va las pe voi sa descoperiti aceasta lume a Casterilor si aventura celor 2 indragostiti,ce decizii trebuie luate,ce trebuie sa faca ca sa ramana impreuna,si ea sa fie de partea buna.Merita citita,nu lipsesc situatiile limita,putin sarcasm etc.,o lume minunata.Ce mi-a mai placut a fost ideea Lenei de a-si scrie zilele ramase pe mana sau Ethan si harta ta lui foarte interesanta bazata pe cartiile citite si desigur locurile unde vrea sa mearga.(cred ca ma apuc si eu de asta)Mi-a placut la nebunie aceasta carte,deja astept sa apara si celalalt volum.O carte foarte interesanta,vrajitoare diferite de ce am citit si o lume a bibliotecilor numai pentru Casteri sub pamant si sunt anumite persoane care pot intra acolo si pazi acele comori.(o idee buna sa imi fac sub pamant o biblioteca,asa o sa am spatiu unde sa pun cartile),plus si atmosfera din carte,cladiri vechi si in stil victorian sau alte stiluri caracteristice.Fiecare personaj are rolul lui.
Daca ati citit cartea cum vi s-a parut?
Cartea a aparut la editura RAO.

a-16-a-luna-cronicile-casterilor-vol-1_1_fullsize

Si trailer-ul filmului:


Am vazut filmul si mi-a placut la nebunie,desi lipsea ceva,dat totul a fost minunat.Mi-au placut si actorii,muzica,totul.Erau schimbate unele chestii,nu va spun ce.L-am vazut anul trecut si cred ca o sa mai uit inca o data.E printre favoritele mele.
Dar voi ati vazut filmul,cum vi s-a parut?

2 gânduri despre „Recenzia lui Arachne-A 16 luna de Kami Garcia & Margaret Stohl

  1. Și mie mi-a plăcut A 16-a lună. Și recunosc, lucrul care mi s-a părut cel mai tre, a fost că era din perspectiva lui Ethan. Până acum am avut parte numai de perspective feminine, dar cartea asta vine cu ceva nou.
    Din păcate, nu avem nimic concret despre când va apărea volumul 2 din serie 😦 și se pare că nu vom avea nici al 2-lea film.
    Btw, nu știu dacă știai, dar seria asta are un spin-off, unde găsim povestea lui Ridley și a lui Link ❤ (parcă asta mă atrage mai mult decât Lena și Ethan :)) )

    1. Stiu…trist dar adevarat,pacat ca nu o sa fie si un al doilea film,iar de carti in romana e cu semnul intrebarii cand,stiu de spin-of,si am de gand sa mi le iau in engleza mai bine.
      Si eu ii ador pe cei doi.Mi-a placut cum poveastea Ethan,mai ales ca el era naratorul.

Lasă un răspuns

