Recenzia lui Arachne-Insurgent de Veronica Roth

O ALEGERE DEVINE UN SACRIFICIU

UN SACRIFICIU DEVINE O PIERDERE

O PIERDERE DEVINE O POVARĂ

O POVARĂ DEVINE O BĂTĂLIE

O SINGURĂ ALEGERE TE POATE DISTRUGE

O tulburătoare poveste de iubire, plină de răsturnări de situaţie, cu decizii sfâşietoare şi dezvăluiri emoţionante ale naturii umane…
Într-un Chicago distopic, unde tinerii care au împlinit vârsta de şaisprezece ani sunt obligaţi să aleagă una dintre cele cinci facţiuni, căreia ar trebui să-i fie devotaţi pentru tot restul vieţii, Tris Prior continuă să-i salveze pe cei pe care îi iubeşte — şi pe ea însăşi —, în timp ce caută răspunsuri la întrebări sfâşietoare despre durere şi iertare, identitate şi loialitate, politică şi iubire.
Pentru Tris, ziua iniţierii ar fi trebuit să reprezinte o victorie şi să fie sărbătorită alături de cei din facţiunea aleasă; în schimb, ziua se sfârşeşte cu orori de nedescris. Războiul bate la uşă, în timp ce conflictele dintre facţiuni şi ideologii se extind cu repeziciune. Şi în vremuri de război, se formează tabere, se dezvăluie secrete, iar alegerile devin irevocabile şi dure. Transformată de propriile sale decizii, dar şi de durerea sufletească şi de sentimentul de vinovăţie, Tris trebuie să-şi accepte Divergenţa, chiar dacă nu ştie ce îi rezervă viitorul.

Parerea mea:A fost uimitor,mi-a placut la nebunie,mai vreau.Vreau sa apara o data volumul al treilea.Aceasta trilogie a devenit printre preferatele mele.Ma bucur ca am putut sa citesc aceste doua volume.Mi-a placut de Tris,mai ales ca este curajoasa si trece prin multe schimbari dar face fata.
Dupa evenimentele ce i-au schimbat viata lui Tris,altele o vor face sa se gandeasca bine la viitoarea alegere pe care o va face.
Timp de relatie nu e,dar oricum Four ii sta alaturi si desigur prietenii ei.Multe s-au schimbat de cand Tris a intrat la Neinfricatii.Va avea multe intrebari despre cine este mama ei si cine a fost,multe evenimente o vor face sa isi spuna multe intrebari.
Iar faptul ca un razboi bate la usa,Tris si Four vor fi gata pentru o noua schimbare.Eruditii sunt si ei implicati.
Citind cartea am aflat si mai multe despre factiuni,plus ca este foarte interesanta ideea autoarei.
Plus ca numai Tris sufera schimbari,ci si cei din jur.Mai multe despre lumea lui Tris si despre ce o sa se intample in continuare nu vreau sa dezvalui,va las pe voi sa descoperiti aceasta minunata lume,desi plina de pericole,Tris este curajoasa si va reusi orice si-a propus dar oare totul va fi bine?Vom afla cat de periculos e sa fii divergent.
Ce mi-a mai placut la ea ca relatia dintre Tris si Four nu este alerta,totul e lin intre ei.
Nu lipesesc sarcasmul,amuzamentul,dragostea,situatiile limita si periculoase,putina drama.In acest volum il vedem si pe fratele lui Tris,si putin din factiunea cea mai blanda,Prietenia.
Si desigur aflam si despre oamenii care nu fac parte din nicio factiune.O lume distopica in care ai vrea sa traiesti.(desi cam jumatate din noi am fi divergenti)
Deci aceasta carte merita citita.
Daca ati citit cartea cum vi s-a parut?
Plus ca o sa apara si filmul in martie,parca pe 22.(nu stiu sigur)
Cartea a aparut la editura LEDA.

insurgent

24 de gânduri despre „Recenzia lui Arachne-Insurgent de Veronica Roth

  1. Ar fi Poştaşul (sau Poştaşul vine după apocalips) titlul original The Postman de David Brin (a fost ecranizat cu Kevin Costner). Povestea cameristei de Margaret Atwood, ecranizată şi ea în 1990 (The Handmaid’s Tale). O lume distopică este şi cea din Fahrenheit 451, de Ray Bradbury, unde lumii ii este interzis cititul şi cărţile sunt arse… Alte două cărţi care mi-a plăcut mult sunt Portocala mecanica de Anthony Burgess şi 1984 de George Orwell. Acestea nu sunt lucrări moderne (scrise în aceşti ani) ele au apărut de-a lungul vremii. 1984 a apărut în 1948, iar Portocala mecanică în 1962. Mai modern (young adult) ar fi ceea ce a scris spre exemplu Tahereh Mafi – Seria Atingerea (Spulberă-mă, primul volum a fost tradus şi în română), se găseşte şi în biblioteci. Vor urma Unravel Me şi Ignite Me; sau ceea ce a scris Anna Carey, trilogia Eve (carte care de asemenea este – cel puţin pana la volumul 2 şi în biblioteca noastră). De acelaşi gen este şi seria Legăminte de Ally Condie (Legăminte, Răspuntii şi urmează al treilea volum – încă netradus – Reached). Atlasul norilor de David Mitchell (ecranizat Cloud Atlas) este şi el un roman distopic foarte bun, premiat. Ai la alegere – între romane distopice celebre, altele mai pe gustul tinerilor de azi – şi pe lânge ele şi un roman fantasy, dacă îţi place genul, ceva mai uşor – şi el ecranizat (Rubinrot, 2013) este trilogia lui Kerstin Gier, Culorile dragostei (Roşu de rubin, Albastru de safir, Verde de smarald). Să-mi spui dacă te tentează careva 😉

    1. Pai Eve am citit,primele doua volume,Trilogia Culorile dragostei le-am citit.Atlasul Norilor la fel,si de restul ma-i facut foarte curioasa,auzisem de ele dar nu prea le-am cautat recenziile ca sa-mi fac o parere anume.Dar cateva chiar m-au interesat,mai ales Legaminte si primele 4 cartii din lista pe care mi-ai dat-o.
      Multumesc mult pentru idei si ca ti-ai facut timp sa imi scrii aceste cartii din genul distopic.

      1. Este un apreciere care mă bucură şi îmi dă „aripi” să scriu pe mai departe 🙂 Speram să fie şi pe gustul tinerilor 🙂 dar uneori aveam dubii. Scriu destul de rar, dar încerc să fie de calitate. Îmi pare rău că n-am mai mult timp pentru asta. Eu lucrez toată ziua pe calculator, prelucrez cărţile care intră în bibliotecă. Aşa că sunt prea obosită şi deşi aş vrea să citesc mai multe articole, mai multe bloguri, de care mi-e drag, pur şi simplu uneori simt că mi-e imposibil să mai privesc ecranul calculatorului şi să citesc. Dar aleg să fac câte un popas din când în când la prietenii care mă vizitează. Mă bucur că mă citeşti. Sper să-ţi dau motive s-o faci în continuare 🙂

      2. Nici eu nu prea am timp sa scriu recenzii sau sa postez,na trebuia sa fim doua scriitoare pe blog,de unde si numele Arachbell,dar e plecata in Italia si cateodata imi mai trimite idei,poze etc. pentru a pune pe blog,dar va trebui sa imi iau mai multe colege de blog.
        Si eu ma mai intreb daca le plac altor bloggeri sau ce care ma urmaresc ce scriu.Dar totul fac din pasiunea mea pentru cartii.
        O sa iti urmaresc mereu blogul!Are stil!

  2. Nici nu încape îndoială că blogul tău este bine scris. Îmi place 🙂 Îmi pare rău că n-a ieşit cum vroiaţi, pe de altă parte, când scrie doar o persoană – blogul are aceiaşi consistenţă, curgere şi stil. Dacă ar fi jurnal zilnic ar fi mai uşor de scris, dar fiindcă nişa noatră de blog este pentru recenzii – trebuie să citeşti ca să scrii, deci nu poţi posta zilnic. Chiar şi o dată pe săptămână îmi pare mult.

    1. Dar am atatea cartii citite peste 200 care trebuie sa le fac recenzii asa cam am de unde material pentru blog.
      Plus ca uneori mai postez si imagini care imi plac,etc.dar mai mult vreau sa scriu recenzii,sa le arat oamenilor ca inca se mai citeste si ce cartii minunate exista!

      1. Eu am mii de cărţi citite, dar nu pot să scriu recenzia până nu recitesc cartea. Trebuie să-mi fie proaspăt în minte subiectul, personajele, conjunctura. Plus că sunt „babă bătrână cu dinţii de lână” şi n-am tinerea de minte cum o aveam :))

  3. Uf, uf, uf! Mă omori cu zile. Mă faci să-mi încalc pactul pe care l-am făcut cu mine însămi, să nu citesc Insurgent până nu apare și Allegiant la noi.
    Îmi vine chiar acum să mă apuc de Insurgent, mai ales având în vedere cum s-a terminat Divergent.
    Cred că am amânat Insurgent atât de mult și pentru că am mai auzit păreri că nu ar fi atât de bună ca Divergent.
    Eh, din moment ce e posibil ca Allegiant să apară în vară, cred că mai aștept nițel să citesc 😀

    1. Ei cu asta ma ocup,ii omor cu zile pe oameni.Eu nu am avut rabdare si ma-m apucat de el dupa cateva zile dupa ce am cumparat volumul.Deja astept vara,inca un motiv in asteptarea verii.

Lasă un răspuns

