Recenzia lui Arachne-Tronul de clestar de Sarah J. Maas

O inima de gheata. O vointa de fier. Faceti cunostinta cu asasina. Faceti cunostinta cu Celaena Sardothien. Fumoasa. Ucigatoare. Cu un destin maret.

In intunecatele si mizerabilele ocne din Endovier o fata de optsprezece ani isi ispaseste o condamnare pe viata. Ea este o asasina, cea mai buna din breasla ei, dar a facut o greseala fatala. S-a lasat prinsa. Tanarul capitan Westfall ii ofera o iesire: libertatea in schimbul unui urias sacrificiu. Celaena trebuie sa-l reprezinte pe print intr-o competitie pana la moarte – luptand cu cei mai talentati hoti si asasini ai tarii. Indiferent daca ramane in viata sau moare, Celaena va fi libera. Indiferent daca castiga sau pierde, ea isi va descoperi adevaratul destin. Dar va putea sa se inmoaie inima ei de asasin?

Parerea mea:Cand am vazut-o pe atatea bloguri,vazand descrierea in romana si in engleza,am zis ca trebuie sa mi-o iau si acuma nu regret deloc decizia, ieri am terminat-o cu mare tristete stiind ca va trebui sa astept pana va aparea urmatoarea carte.
Celaena facand parte dintr-o Breasla a asasinilor,fiind cea mai buna dintre ei, ajunge in Endovier,un loc infiorator unde nimeni nu rezista sa ramana in viata din cauza muncii aspre si a pedepselor.Dar dupa un an petrecut in acel loc ii se da o sansa pentru a-si recapata libertatea.Capitanul Westfall vine in acel loc impreuna cu printul Dorian(brunet,ochii de un albastru sidefiu),pentru a ii spune ca este Campionul ales de el intr-o competitie pe viata si pe moarte,dar ii da si sansa de a alege,intre locul infiorator si competitia,iar Celaena va alege competitia stiind ca va fi peste 4 ani libera.
Ajunsa in capitala,aflam cateva informatii despre capitanul Westfall,care este bun prieten cu Dorian,despre acesta si despre Celaena,cum a ajuns ea o asasina cunoscuta de totii,fiind cunoscuta sub numele de Asasinul Adarlanului,despre Erilea,tinutul unde se desfasoara actiunea cartii,teritorii,magie,cei de la curte cred ca Celaena acum purtand numele de Lillian,este o fata ce a fost vrajita de farmecul printului(o femeie Kaltain nu va fi de acord despre ce intampla intre ea si print si va fi ajutata de ducele Perrington care si el randul sau se va folosi de ea)cum au fost in trecut etc.Avem parte si de magie.
Competitia este acerba dupa ce se intalnesc cei 13 asasini,aceasta competitie este si un pariu pus de cei care si-au ales campioni.Fiecare dintre ei,competitori,au secrete,diferite talente care mai de care ajutandu-i in competitie,Celaena este antrenata de Westfall,intre ei vor purta discutii contradictorii,amuzante,sarcastice,vor deveni prieteni pe parcurs, cu Dorian se va intampla ceva dar  nu va spun ce, o sa aflati voi citind cartea.Multe peripetii,noi prieteni si o viata cel putin obisnuita va avea Celaena,dar cat timp va fi asa?
Oare va castiga Celaena competitia sau cineva va incerca sa o elimine din competitie cum a facut cu alte persoane din competitie?De ce vrea regele sa faca acest concurs?Ce urmareste el?Ce se va intampla cu cei trei: Celaena,Dorian si Westfall?Cine ii omoara pe competitorii?Ce ascunde printesa Nehemia(este printesa din Eyllwe,singura care a mai ramas cu acest nume,regele Adarlanului a ucis toate familiile regale din tinutul Erilea si multe alte lucruri minunate din acest loc inclusiv magia,veti afla voi mai multe in carte),noua prietena a Celaenei,de ce a venit in Adarlan?Toate raspunsurile le veti afla numai citind cartea.Va o recomand cu mare placere,merita citita.
Cartea a aparut la editura RAO.

tronul-de-clestar_1_produs

26 de gânduri despre „Recenzia lui Arachne-Tronul de clestar de Sarah J. Maas

1. Oh, ce ma bucur ca ti-a placut! Mie mi se pare una dintre cele mai bune romane fantasy aparute anul asta la noi, sper sa o parcurga cat mai multa lume 🙂 Oh, si sper sa nu avem de asteptat nu stiu cat pana la volumul urmator sau sa ajunga cumva si povestea asta in seria acelor seriiabandonate de la Rao…

2. Chiar am de când să o citesc cât mai curând, doar că am rămas în pană de bani de Black Friday şi da..vine Crăciunul şi trebuie să văd ce-mi iau…mi-ar plăcea totuşi dacă aş găsi reducere când o să fie să o cumpăr 🙂

3. Hai mai 😦 Acum chiar ma oftic ca nu mi-am cumparat-o cand am gasit-o la reducere. Bine, m-am si gandit ca este carte aparuta la Rao si astia publica continuarile cam greu 😐
    Dar oricum, tot o sa mi-o cumpar si eu pentru ca suna foarte, foarte interesant.

1. Este vorba de rao, în 3-4 ani va apărea. Sau poate mai repede, am văzut că la seria Dispăruți s-au mișcat repede,dar la Evermore n-au mai publicat continuarea de vreo 4 ani, deși au anunțat-o acum 2 ani. Și nici la A 16-a lună nu publicat-o, deși am auzit că cică va apărea la începutul lui 2015.
        Oricum, dacă zici că o să-mi placă cartea, presimt că o să citesc continuarea în engleza :))

2. A, da. De seria aia uiasem :-j Si seria aia cu Darul, in fine, nu mai stiu titlul trilogiei, dar oricum… Numai eu o am in biblioteca de 1 an de zile si mi-am dorit sa o cumpar inainte cu 1 an :)) Deci de 2 ani sigur e publicata, daca nu chiar mai mult. Si daca am mai sta sa ne gandim probaibl am mai descoperi serii luate de editura Rao, incepute, dar suspendate.

3. Am si eu Darul,doamne chiar uitasem de ea,si mi-a si placut,ironic nu,ce iti place apare greu….
        Si nu cred ca singurele trilogii/serii care apar greu…

4. Se cumpara ele, stai linistita :)) n-ar fi atat de prosti sa iasa in pierdere. Dar mi s-ar parea frumos din partea lor daca ar multumi toate categoriile de varsta si toate genurile, pentru ca asa cum o tin, risca sa-si piarda cumparatorii. Si dupa se intreaba de ce nu au vanzari. Pai omul se plictiseste de la atata asteptare si citeste in engleza.

5. In perioade de genul asta site-urile care vand cartii in engleza au mare succes,si desigur se mai apuca si reeditari la unele cartii ma refer la editura…

6. Mda.. Eu inainte imi downloadam cartile pe care voiam sa le citesc in engleza, dar in ultimul timp am ajuns chiar sa-mi cumpar carti in engleza, ma refer carti tiparite, pentru ca pe cele electronice n-as da bani.

7. Si oricum e diferita senzatia cand citesti o carte tiparita decat una electronica,si mirosul de carte noua….Un deliciu pentru ochii,plus ca sunt mai ieftine(decat le pune editura respectiva)si citesti inainte sa apara oficial in romana.