Recenzia lui Arachne-Cartea pierduta a vrajitoarelor de Deborah Harkness

În inima Bibliotecii Bodleiene din Oxford, profesorul universitar Diana Bishop descoperă în cursul cercetărilor ei un manuscris alchimic – Ashmole 782 – aflat sub o vrajă. Deși se trage dintr-un neam vechi și celebru de vrăjitoare, Diana a renunțat de mult la moștenirea familiei sale în favoarea cercetării universitare și a unei vieți obișnuite, așa că, după o analiză sumară, returnează manuscrisul. Dar descoperirea ei pune în mișcare o întreagă lume fantastică, atrăgând pe urmele sale deopotrivă demoni, vrăjitoare și vampiri. Printre ei se află și Matthew Clairmont, un vampir genetician pasionat de teoriile lui Darwin, pe cât de periculos, pe atât de enigmatic. Relația care se înfiripă între cei doi amenință să spulbere pacea fragilă care domnește de secole în lumea lor. O poveste romantică sofisticată și plină de suspans îi unește în încercarea de a descoperi secretele manuscrisului, între ale cărui pagini se află cheia unui trecut misterios și a unui viitor nesigur.

Parerea mea:Deci in primul rand mi-a placut ideea alchimiei,o stiinta ezoterica care necesita sacrificii,e o carte foarte interesanta,mai ales ca apar vrajitoare la fel ca personajul nostru principal si eroina cartii Diana,care face parte dintr-o veche familie de vrajitoare,apar vampiri,demoni.Cand da de acel manuscris viata Dianei se schimba radical,dintr-o profesoara in detectiv.Acel manuscris inseamna mult pentru vampiri si demoni.
Oare de ce este asa de important pentru lumea fantastica si pentru fiinte supranaturale?Acel manuscris va schimba lumea in ei traiesc.Dar in aceasta carte nu lipseste romance-ul,se va infiripa ceva intre Diana si Matthew,dar va fi o iubire  dar pentru multi pare imposibila,dar ei vor face orice ca sa fie impreuna,desi sunt fiinte supranaturale diferite.
Cartea este plina de mister,iubire,actiunea si fiinte care mai de care.Diana este o vrajitoare talentata dar ca sa aiba o viata linistita isi inchide in ea puterile,dar in curand va avea nevoie de ele.Matthew,este un vampir cu o slujba cat se poate de neobinuita si este prieten cu un demon.Demonii aici sunt destul de nebuni psihic,dar unii se comporta destul de uman.Deci aceasta carte merita,are tot ce ii trebuie,te va fermeca din primele pagini si nu o vei lasa din mana.
Cartea a aparut la editura Litera.

cartea-pierduta-a-vrajitoarelor_1_fullsize